|
Colectivul de cercetătoriProf. univ. dr. Virgil Stanciu (Membru de onoare al CCRBC-2007) este absolvent al Facultății de Litere din cadrul universității Babeș-Bolyai", Cluj-Napoca. A susținut doctoratul în anul 1974, cu o teză în domeniul Filologie, specializarea Literatură Americană.
Prof. univ. dr. Sanda Berce este absolventă a Facultății de Litere din cadrul universității Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca. A susținut doctoratul în anul 1999, cu o teză în domeniul Filologie, specializarea Teorie literară.
Conf. univ. dr. Adrian Radu este absolvent al Facultății de Litere din cadrul universității Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca. A susținut doctoratul în anul 2000, cu o teză în domeniul Filologie, specializarea Literatură engleză.
Conf. univ. dr. Liliana Pop este absolventă a Facultății de Litere din cadrul universității Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca. A susținut doctoratul în anul 2000, cu o teză în domeniul Filologie, specializarea Literatură engleză.
Conf. univ. dr. Rareș Moldovan este absolvent al Facultății de Litere din cadrul universității Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca. A susținut doctoratul în anul 2004, cu o teză în domeniul Filologie, specializarea Teorie literară.
Lect. univ. dr. Carmen Borbély este absolventă a Facultății de Litere din cadrul universității Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca. Si-a sustinut doctoratul in 2008 cu o teză în domeniul Filologie, specializarea Literatură Britanică.
Conf. univ. dr. Alina Preda este absolventă a Facultății de Litere din cadrul universității Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca. Și-a susținut doctoratul în anul 2006 cu o teză în domeniul Filologie, specializarea Literatură engleză.
Lect. univ. dr. Erika Mihálycsa este absolventă a Facultății de Litere din cadrul universității Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca. Si-a sustinut doctoratul in 2008 cu o teză în domeniul Filologie, specializarea Literatură anglo-irlandeză.
Lect. univ. dr. Petronia Petrar este absolventă a Facultății de Litere din cadrul universității Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca. Si-a sustinut doctoratul in 2008 cu o teză în domeniul Filologie, specializarea Literatură britanică
Asist. univ. dr. Roxana Mihele este absolventă a Facultății de Litere din cadrul universității Oradea. Și-a susținut doctoratul cu o teză în domeniul Filologie, specializarea Romanul iudeo-american.
Asist. univ. dr. Elena Păcurar este absolventă a Facultății de Litere a universității Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca. Și-a susținut doctoratul in anul 2011 cu o teză în domeniul Filologie, specializarea Literatură anglo-irlandeză.
STRUCTURA ORGANIZATĂ (SELC) IN CADRUL CCRBC Anul constituirii: 2008 Componența școlii științifice (The School of English Literatures and Cultures/ SELC) se pliază pe structura unității de cercetare CCRBC, alcătuită din specialiști în domeniul romanului britanic contemporan. Repartizartizarea rolurilor și a statuturilor acestora are la bază specificul cercetării filologice, configurată în planurile teoretic (cercetarea fundamentală) și aplicativ (studiu pe text, componenta experimentală), intermediate de vectorul metodologic. Formularea cercetărilor individuale nu poate face abstracție de componenta metodologică, care conferă cadrul de obiectivitate științifică și terminologia abordării. Ceea ce individualizează SELC (The School of English Literatures and Cultures) este faptul că membrii scolii și-au însușit metode și teorii aferente segmentului de literatură pe care se pliază cercetările lor și vin cu aceste metode în cadul școlii de cercetare. Prin urmare, specializarea polivalentă a membrilor componenți, specializare obținută fie prin studiile masterale și doctorat, fie prin stagii de pregătire la universițăți europene și americane dictează specificul structurii organizate. Se constituie astfel un colectiv care funcționează într-un sistem de rețea cu ierarhii aplatizate si care își activează competențele în funcție de tematica și scopul cercetării cu specificarea faptului că inițiatoarea școlii are un doctorat în teoria literaturii ceea ce determină impulsiunile teoretice sistematice și echilibrul necesar între cercetarea fundamentală și cea aplicativă. De aceea activitatea SELC este îndreptată spre soluționarea de probleme cu care se confruntă studiul actual al literaturilor de expresie engleză, componenta problem-solving fiind cea mai importantă (dacă nu definitorie) în structurarea echipei. Membrii școlii sunt:
Concepută astfel, școala științifică reflectă realitatea actuală a studiului filologic, care îmbină într-un cadru armonios strategiile de cercetare și cele de prezentare a produselor cercetării . Membrii școlii sunt împarțiți, în funcție de competențe și statut, în trei grupe de studiu care corespund celor trei tematici formulate în proiectul de cercetare (Proiect de cercetare) (Anexa 1). Cadrul de manifestare curentă este dat de Seminarul exploratoriu "Heterotopia" organizat lunar pe baza unei tematici care indică concentrarea forțelor creatoare asupra unei teme principale cu ramificații conexe, în funcție de palierul ce se dorește a fi investigat și soluțiile care se nasc din cercetare.
Centrul de Cercetare al romanului Britanic Contemporan (CCRBC) The School of English Literatures and Cultures (SELC) PROGRAMUL DE CERCETARE Tematica: Romanul britanic contemporan ca formă de comunicare Programul de cercetare propus spre elaborare vizează:
schimbările profunde ale funcției literaturii ramificările Scopul cercetării: definește și configurează nivelul intersubiectivității care își găsește reprezentări mai concrete în identificarea unor raporturi de confluență pe următoarele paliere: estetic, social, ideologic, politic. Aceste raporturi devin semnificative din perspectiva definirii identității individuale și a confruntării cu alteritatea în contextul discursului ficțional contemporan. Metoda: (a) implică rezonanța inter- și multidisciplinară a ariei de cercetare văzută în planul competitivității cu formele de comunicare alternative mai sus menționate; (b) formulează necesitatea racordării disciplinei literaturii nu doar la stadiul actual al cercetărilor în domeniu, ci și la o realitate a experienței și la un prezent asumat. (c) propune prin programul de cercetare- coagularea acestor linii de cunoaștere în jurul următoarelor tematici:
Tematica face parte din cadrul mai larg de activitate a Centrului de Cercetare a Romanului Britanic Contemporan (CCRBC) în temeiul căruia va funcționa școala științifică. Din acest punct de vedere, interesele noastre se aliniază programului Centrului de Cercetare (activ din 2006), program racordat la direcții de cercetare vizibile în plan european și internațional, dar în același timp propune direcții, idei și metodologii inovatoare, pătrunzând pe teritorii mai puțin explorate în bibliografia de specialitate, existentă la nivel intrenațional. Forme de manifestare: Workshop exploratoriu, Seminarii de departament, publicații.
The Research TeamProfessor Emeritus Virgil Stanciu, Ph.D. Honorary Professor of CCRBC- 2007, graduated the Faculty of Letters, "Babeș-Bolyai university, Cluj-Napoca. He finished his doctoral studies in 1974, with a thesis in Philology, namely American literature.
Professor Sanda Berce, Ph. D., graduated the Faculty of Letters, "Babeș-Bolyai university, Cluj-Napoca. She finished the doctoral studies in 1999, with a thesis in Philology, namely Literary Theory.
Adrian Radu, Ph. D., graduated the Faculty of Letters, "Babeș-Bolyai university, Cluj-Napoca. He finished the doctoral studies in 2000, with a thesis in Philology, namely English Literature.
Liliana Pop, Ph. D., graduated the Faculty of Letters, "Babeș-Bolyai" university, Cluj-Napoca. She finished her doctoral studies in 2000, with a thesis in Philology, namely English Literature.
Rareș Moldovan, Ph. D., graduated the Faculty of Letters, "Babeș-Bolyai university, Cluj-Napoca. He finished his doctoral studies in 2004, with a thesis in Philology, namely Literary Theory.
Carmen Borbély, Ph. D., graduated the Faculty of Letters, "Babeș-Bolyai university, Cluj-Napoca. She completed her doctoral studies in 2008 with a thesis in Philology, namely British Literature.
Alina Preda, Ph. D, graduated the Faculty of Letters, "Babeș-Bolyai" university, Cluj-Napoca. She completed her doctoral studies in 2006 with a thesis in Philology, namely English Literature.
Erika Mihálycsa, Ph. D., graduated the Faculty of Letters, "Babeș-Bolyai university, Cluj-Napoca. She completed her doctoral studies in 2008 with a thesis in Philology, namely Anglo-Irish Literature.
Petronia Petrar, Ph. D., graduated the Faculty of Letters, "Babeș-Bolyai university, Cluj-Napoca. She completed her doctoral studies in 2008 with a thesis in Philology, namely British Literature.
Roxana Mihele, Ph. D., graduated the Faculty of Letters, university of Oradea. She completed her doctoral studies in 2008 with a thesis in Philology, namely the Judeo-American novel.
Elena Păcurar, Ph. D., graduated the Faculty of Letters, "Babeș-Bolyai" university, Cluj-Napoca. She completed her doctoral studies in 2011 with a thesis in Philology, namely Anglo-Irish Literature.
THE Organised structure (SELC) within CRCBN The scientific school (The School of English Literatures and Cultures/ SELC) is constituted in conformance with the structure of the research unit (CRCBN), bringing together several specialists in the contemporary British novel. Their roles and positions are attributed according to the specificity of philological research, consisting of a theoretical level (basic research), and an applied level (the study of texts, the experimental component), mediated by the methodological vector. The formulation of individual research cannot ignore the methodological component, which provides the framework for scientific objectivity, as well as for the terminology of the approach. What sets SELC (The School of English Literatures and Cultures) apart is that its members are familiar with methods and theories corresponding to the literary sector they investigate, and they use such methods within the research school. Consequently, the precise configuration of its organized structure is dictated by the plural specializations of the Schools members, resulted from either MA and doctoral studies, or from the time spent as visiting scholars in European and American universities. A community emerges, functioning as connected networks of flat hierarchies, and activating its competences according to the ics and objectives of its research; it is to be noted that the Schools initiator has a Ph.D. in literary theory, which determines the systematic theoretical impulses and the necessary balance between basic and applied research. This is why the activity of the SELC is directed at solving several of the problems faced by the current study of literatures in English, the problem-solving component being of the utmost importance (or even defining) for the structure of the team. The Schools members are:
Thus conceived, the scientific school reflects the current reality of philological studies, combining strategies for research with strategies for presentation of the research results. The Schools membership is divided, according to competences and position, into three study groups corresponding to the three ics stated in the research project. The common framework for its manifestation is offered by Heterotopia, the exploratory seminar organised on a monthly basis around a certain is meant to signal the focus of creative forces on a main theme and its multiple associations, according to the area to be investigated and the solutions emerging from the research.
The Research Centre for the STUDY of the Contemporary British Novel The School of English Literatures and Cultures (SELC) RESEARCH PROGRAMME The contemporary British novel as a form of communication The research programme aims at exploring the following aspects: The narratological imaginary of the contemporary British novel in its double dimension (cognitive and communicative); The radical changes in the function of literature during the last decades, from the aesthetic and cognitive to the communicative function and to social interaction; The branching novelistic interactions, from the level of intersubjectivity as represented in the novel towards the analysis of certain competitive forms of discursive manifestation: literature and other forms of communication such as the visual arts, media or IT (e-communication). Focus of research: the definition and configuration of the intersubjective level concretely identified at the junction between the aesthetic, the social, the ideological and the political which eventually become significant elements in the process of defining individual identity and of meeting alterity in the context of the contemporary fictional discourse. Method of research implies: (a) echoing the inter- and multidisciplinary nature of our research area as seen in competition with the above mentioned alternative forms of communication; (b) expressing the necessity of gearing literature not only to present-day exigencies in the research field, but also to a reality of experience and to an acknowledgment of the present; (c) the configuration of the research programme as explorations of the following ics: Narrative and culture: narrative and history; narrative and (auto)biography; narrative and politics; narrative and society; Identity and representation in modernity: the representation of internal and collective identities in the recent British novel; Discursive interferences: the contemporary British novel, the audio-visual arts (media, film) and electronic communication. The ic is part of a larger field of activities inside the Centre for the Research of the Contemporary British Novel, which is also the fundament of the scientific school. That is why our interests follow the programme of the Centre (active since 2006), which hosts research projects that have gained European and international visibility, innovating ideas and methodologies, thus touching upon less explored issues in the specialized literature of international circulation. Forms of manifestation: exploratory workshop, department seminars, publications. |