Prezentarea activităților
CCRBC pe anul universitar
2007-2008
Articole publicate în revista „Tribuna”
„Tribuna”
Supliment educațional 5 / 2007 - Literatura irlandeză în actualitate
„Tribuna”
145 / 16-30 sept. 2008 - Repere culturale irlandeze
Seminarii de catedră
Prezentare generala
Seminariile de catedră
desfășurate in cadrul cercului de dezbateri
HETEROTOPIA al CCRBC (Centrul de Cercetare a Romanului Britanic Contemporan)
au ca scop diseminarea informației privind ultimele
publicații, linii de analiză, dezbateri și teorii legate de fenomenul ficțional
britanic din a doua jumătate a secolului XX. Participanții sunt membrii ai
echipei CCRBC sau invitați ai acestora.
Seminariile au avut loc in
mod regulat, conform unei programe stabilite in perioada
octombrie-decembrie 2007, după cum urmează:
1 februarie 2008
Seminarul a găzduit două
prelegeri susținute de prof.dr. VIRGIL STANCIU, cu lucrarea The
Power-Game in Shakespeare’s Roman Plays și
conf.dr. SANDA BERCE, cu o analiză bibliografică pornind de la Harold Bloom -
Shakespeare and the Invention of the Human.
Tot in cadrul seminarului s-au lansat
și producțiile științifice ale prof.dr. VIRGIL
STANCIU - The Transition to Modernism in English Literature (prezentată
de conf.dr. LILIANA POP) și conf.dr. LILIANA POP - Crossroads –
Essays in British and American Literature (prezentată
de lect.dr. RAREș MOLDOVAN)
7 martie 2008
Seminarul a găzduit o triplă
prelegere axată fie pe rezultatele activității de cercetare a membrilor: lect.dr.
CARMEN BORBELY cu lucrarea This Teratology Is Our Normality,
fie pe stagiile de cercetare in cadrul unei burse de studii la Zurich: asist.drd.
ERIKA MIHALYCSA - Zurich James Joyce Foundation
și drd.
ELENA VOJ - The Reception of
James Joyce in Europe.
Tot in cadrul acestui seminar a avut loc
și prezentarea romanului
The Stone Gods
(autoare Jeanette Winterson), susținută de lect.dr.
ALINA PREDA.
14 aprilie 2008
Seminarul a găzduit prelegerea
invitatului CCRBC, lect. dr. ADRIAN PAPAHAGI –
Shakespeare and the „School of Resentment”, dar și o sesiune de
bibliografie comentată, după cum urmează: conf.
dr. ADRIAN RADU – Knowing the
Past: Victorian Literature and Culture (ed. Suzy Anger, 2001); asist. drd.
ROXANA MIHELE - Who We Are-On
Being (and Not Being) a Jewish American Writer (ed. Derek Rubin, 2005);
drd. VERONICA BUCHMAN-COSTEA -
Home Territories. Media, Mobility and Identity (autor David Morley,
2000).
27 mai 2008
Seminarul a debutat cu prelegerea asist.drd.
PETRONIA PETRAR
- Spatial
Narrativity and Postmodern Spaces și a
continuat cu discutarea traducerii Anxietății
influenței (Harold Bloom), din dublă
perspectivă: a teoreticianului literar: conf.dr. SANDA BERCE și a
traducătorului: RAREș MOLDOVAN.
Seminarul a cuprins și secvența
bibliografiei comentate de către lect.dr. CARMEN BORBELY asupra
Embodying the Monster. Encounters with the Vulnerable Self (autoare Margrit
Schldrik).
Masa rotunda din cadrul Conferintei "Constructions of
Identity (V)"
23 Octombrie 2008
Modernity
(Canonicity) - Canonization and the Teaching of Literature
Speakers: Dr. Eve Patten, Dr. Pia Brinzeu, Dr. Sanda Berce,
Dr. Rares Moldovan
Defining the relationship between
modernity and canonicity (in art and literature) implies going through certain
steps (difficult, quite often) when the necessity arises to acknowledge the
"authority" which gives the verdict - reader, cultural journals, university,
curriculum, syllabus, etc. The teaching of literature (methods and modalities),
the reading (and the act of interpretation), book reviews can turn into as many
stimuli / agents of canonization.
Hence, a discussion on:
(a)
Modernity - the contemporary, tradition and the canon in literature;
(b)
Critical reception and canonization;
(c)
"Classicized text" - "classified text" - "canonic" (?),"non-canon",
"not-canon"
(d)
The dynamics and the revision of the categories specified above.
|