CENTRUL DE CERCETARE A ROMANULUI BRITANIC CONTEMPORAN (CCRBC)

RESEARCH CENTRE FOR THE STUDY OF THE CONTEMPORARY BRITISH NOVEL

Departamentul de Engleză / Department of English Facultatea de Litere / Faculty of Letters
 

Home
Despre centru
Colectivul de cercetători
Seminarii 2008
Seminarii 2009
Seminarii 2010
Seminarii 2011
Seminarii 2012
Seminarii 2013
Seminarii 2014
Seminarii 2015
Seminarii 2016
Seminarii 2017
Lista Publicatii
Contact
 

About the Centre
Research Team
Seminars 2008
Seminars 2009
Seminars 2010
Seminars 2011
Seminars 2012
Seminars 2013
Seminars 2014
Seminars 2015
Seminars 2016
Seminars 2017
List of Publications
Contact

 

Prezentarea activităților CCRBC pe anul universitar
2007-2008

Articole publicate în revista „Tribuna”

„Tribuna” Supliment educațional 5 / 2007 - Literatura irlandeză în actualitate

„Tribuna” 145 / 16-30 sept. 2008 - Repere culturale irlandeze

Seminarii de catedră

Prezentare generala

Seminariile de catedră desfășurate in cadrul cercului de dezbateri HETEROTOPIA al CCRBC (Centrul de Cercetare a Romanului Britanic Contemporan) au ca scop diseminarea informației privind ultimele publicații, linii de analiză, dezbateri și teorii legate de fenomenul ficțional britanic din a doua jumătate a secolului XX. Participanții sunt membrii ai echipei CCRBC sau invitați ai acestora.

Seminariile au avut loc in mod regulat, conform unei programe stabilite in perioada octombrie-decembrie 2007, după cum urmează:

1 februarie 2008

Seminarul a găzduit două prelegeri susținute de prof.dr. VIRGIL STANCIU, cu lucrarea The Power-Game in Shakespeare’s Roman Plays și conf.dr. SANDA BERCE, cu o analiză bibliografică pornind de la Harold Bloom - Shakespeare and the Invention of the Human.

Tot in cadrul seminarului s-au lansat și producțiile științifice ale prof.dr. VIRGIL STANCIU - The Transition to Modernism in English Literature (prezentată de conf.dr. LILIANA POP) și conf.dr. LILIANA POP - Crossroads Essays in British and American Literature (prezentată de lect.dr. RAREș MOLDOVAN)

 

7 martie 2008

Seminarul a găzduit o triplă prelegere axată fie pe rezultatele activității de cercetare a membrilor: lect.dr. CARMEN BORBELY cu lucrarea This Teratology Is Our Normality, fie pe stagiile de cercetare in cadrul unei burse de studii la Zurich: asist.drd. ERIKA MIHALYCSA - Zurich James Joyce Foundation și drd. ELENA VOJ - The Reception of James Joyce in Europe.

Tot in cadrul acestui seminar a avut loc și prezentarea romanului The Stone Gods (autoare Jeanette Winterson), susținută de lect.dr. ALINA PREDA.

 

 

14 aprilie 2008

Seminarul a găzduit prelegerea invitatului CCRBC, lect. dr. ADRIAN PAPAHAGI – Shakespeare and the „School of Resentment”, dar și o sesiune de bibliografie comentată, după cum urmează: conf. dr. ADRIAN RADU – Knowing the Past: Victorian Literature and Culture (ed. Suzy Anger, 2001); asist. drd. ROXANA MIHELE - Who We Are-On Being (and Not Being) a Jewish American Writer (ed. Derek Rubin, 2005); drd. VERONICA BUCHMAN-COSTEA - Home Territories. Media, Mobility and Identity (autor David Morley, 2000).

 

27 mai 2008

Seminarul a debutat cu prelegerea asist.drd. PETRONIA PETRAR - Spatial Narrativity and Postmodern Spaces și a continuat cu discutarea traducerii Anxietății influenței (Harold Bloom), din dublă perspectivă: a teoreticianului literar: conf.dr. SANDA BERCE și a traducătorului: RAREș MOLDOVAN.

Seminarul a cuprins și secvența bibliografiei comentate de către lect.dr. CARMEN BORBELY asupra Embodying the Monster. Encounters with the Vulnerable Self (autoare Margrit Schldrik).

 

 

Masa rotunda din cadrul Conferintei "Constructions of Identity (V)"
23 Octombrie 2008

Modernity (Canonicity) - Canonization and the Teaching of Literature

Speakers: Dr. Eve Patten, Dr. Pia Brinzeu, Dr. Sanda Berce, Dr. Rares Moldovan

Defining the relationship between modernity and canonicity (in art and literature) implies going through certain steps (difficult, quite often) when the necessity arises to acknowledge the "authority" which gives the verdict - reader, cultural journals, university, curriculum, syllabus, etc. The teaching of literature (methods and modalities), the reading (and the act of interpretation), book reviews can turn into as many stimuli / agents of canonization.

Hence, a discussion on:

(a)     Modernity - the contemporary, tradition and the canon in literature;

(b)     Critical reception and canonization;

(c)     "Classicized text" - "classified text" - "canonic" (?),"non-canon", "not-canon"

(d)     The dynamics and the revision of the categories specified above.