Componente | Timp | Număr de exerciţii/sarcini | Număr de itemi | Număr de puncte acordate | Demonstrează că un candidat poate ... |
---|---|---|---|---|---|
Ascultare | 15 minute | 4 | 20 | 20 | să înţeleagă informaţii simple din texte scurte, reprezentând situaţii de comunicare familiare, atunci când se vorbeşte rar şi cu claritate. |
Citire | 30 minute | 4 | 20 | 20 | să înţeleagă cuvinte-cheie, informaţii specifice şi detalii din texte simple şi scurte. |
Elemente de construcţie a comunicării | 30 minute | 5 | 40 | 20 | să înţeleagă construcţia sintactică a unui text şi sensul său global şi să utilizeze corect în context structurile gramaticale şi elementele de vocabular specifice nivelului. |
Scriere | 30 minute | 2 | - | 20 | să redacteze şi să organizeze adecvat texte scurte şi simple, raportate la date şi experienţe personale. |
Vorbire | 10 minute | 3 | - | 20 | să răspundă la întrebări simple şi directe legate de informaţii personale; să descrie în enunţuri foarte simple imagini pe teme familiare; să interacţioneze într-un mod foarte simplu, pe teme familiare. |
*La timpul total se adaugă 10 minute pentru transcrierea răspunsurilor de pe ciornă şi pentru verificare.
Timp | Structură | Tip de text | Abilităţi verificate | Număr de itemi | Modalitate de marcare a răspunsului | Număr de puncte acordate | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
15 minute | Exerciţiul 1 | alegere multiplă(3 opţiuni) | 5 dialoguri construite pe baza unor situaţii autentice (15-25 de cuvinte) | înţelegerea informaţiilor specifice | 5 | încercuire | 5 |
Exerciţiul 2 | potrivire multiplă cu imagini | 1 dialog informal (120-140 de cuvinte) | înţelegere globală | 5 | înscrierea literei imaginii alese în caseta corespunzătoare | 5 | |
Exerciţiul 3 (una dintre cele două opţiuni) | alegere în tabel | text fragmentat/anunţuri scurte(120-140 de cuvinte) | înţelegere globală | 5 | bifarea casetelor corespunzătoare | 5 | |
potrivire multiplă | 5 dialoguri sau texte scurte (15-25 de cuvinte) | înscrierea literei corespunzătoare în caseta numerotată | |||||
Exerciţiul 4 (una dintre cele două opţiuni) | adevărat/fals | text compact(80-100 de cuvinte) | înţelegerea informaţiilor specifice | 5 | înscrierea literelor A sau F în caseta numerotată | 5 | |
alegere multiplă cu text | încercuire |
Timp | Structură | Tip de text | Abilităţi verificate | Număr de itemi | Modalitate de marcare a răspunsului | Număr de puncte acordate | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
30 minute | Exerciţiul 1 | alegere multiplă cu replici/enunţuri | 5 mesaje scurte cu variante de de răspuns sau 5 anunţuri scurte(10-20 de cuvinte) | înţelegerea informaţiilor specifice şi înţelegere globală | 5 | înscrierea literei textului corespunzător în caseta numerotată | 5 |
Exerciţiul 2 | potrivire multiplă (un cuvant cu un text) | 6 texte scurte (prezentări sau descrieri)(25-30 de cuvinte) | înţelegere globală | 5 | încercuire | 5 | |
Exerciţiul 3 | adevărat/fals | text compact (text informativ, mesaj)(80-100 de cuvinte) | înţelegerea informaţiilor specifice şi a detaliilor | 5 | înscrierea literelor A sau F în caseta numerotată | 5 | |
Exerciţiul 4 | alegere multiplă cu text | text compact (text,informativ,mesaj,scrisoarepre (120-140 de cuvinte) | înţelegerea informaţiilor specifice şi a detaliilor | 5 | încercuire | 5 |
Timp | Domeniu | Structură | Abilităţi verificate | Număr de itemi | Modalitate de marcare a răspunsului | Număr de puncte acordate | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
30 minute | Gramatică | Exerciţiul 1 | alegere multiplă | capacitatea de a înţelege construcţia sintactică a unui text şi de a utiliza corect în context formele şi structurile gramaticale specifice nivelului | 10 | scrierea literei corespunzătoare în spaţiul liber din text | 5 |
Exerciţiul 2 | completarea spaţiilor libere cu forma corectă a cuvintelor date în paranteză | 10 | scrierea unor cuvinte în spaţiile libere din text | 5 | |||
Exerciţiul 3 | completarea spaţiilor libere cu cuvinte care nu sunt date | 10 | scrierea unor cuvinte în spaţiile libere din text | 5 | Vocabular | Exerciţiul 4 | alegere multiplă | capacitatea de a înţelege sensul global a textului şi informaţiile specifice din acesta şii de a utiliza adecvat în context elementele de vocabular specifice nivelului | 5 | scrierea literei corespunzătoare în spaţiul liber din text | 2.5 |
Exerciţiul 5 | completarea spaţiilor libere cu cuvintele date la forma corectă | 5 | scrierea unor cuvinte în spaţiile libere din text | 2.5 |
Timp | Structură | Tip de text | Număr de cuvinte | Abilităţi verificate | Modalitate de marcare a răspunsului | Număr de puncte acordate | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
30 minute | Sarcina 1 | producerea unui text cu tipar interacţional | mesaj, carte poştală | 30-40 | capacitatea de a redacta şi organiza adecvat texte scurte şi simple, raportate la date şi experienţe personale; capacitatea de a utiliza adecvat elemente de vocabular şi structuri morfo-sintactice specifice nivelului | elaborarea textelor, pe baza punctelor de sprijin din cerinţe, în spaţiile libere disponibile; candidatul va ţine cont de toate punctele de sprijin indicate în cerinţe şi/sau input | 20 |
Sarcina 2 | producerea unui text de tip descriptiv sau narativ | descriere (persoane, locuinţe etc.), naraţiune (program zilnic, vacanţe, timp liber) | 50-60 |
Timp | Structură | Tip de text | Număr de cuvinte | Abilităţi verificate | Modalitate de marcare a răspunsului | Număr de puncte acordate | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
10 minute | Sarcina 1 | conversaţie dirijată | întrebările legate de informaţii personale, adresate de către examinator (varstă, profesie, studii, program zilnic etc.) | 1 minut | capacitatea de a răspunde la întrebări simple şi directe, legate de informaţii personale, rostite clar şi într-un ritm normal, într-o limb#259; standard | salutul; prezentarea personală; oferirea de informaţii personale; semnalarea neînţelegerii mesajului/solicitarea repetării unei întrebări/a clarificării; aproximarea; exemplificarea; nararea | 20 |
Sarcina 2 | monolog | imagini pe teme familiare (casa şi grădina, sporturi, viaţă sănătoasă, vacanţe, călătorii etc.), însoţite de cerinţe şi puncte de sprijin scrise | 2 minute | capacitatea de a descrie în enunţuri simple, legate între ele, imagini pe teme familiare (probleme de sănătate, călătorii, vacanţe, educaţie etc.); capacitatea de a exprima şi explica preferinţa/atitudinea şi de a realiza comparaţii între situaţiile/persoanele din imagini | descrierea simplă a unor situaţii şi persoane; compararea între situaţii sau persoane; exprimarea atitudinii/ preferinţei/ interesului; exprimarea şi motivarea opiniei; exprimarea nevoii, a stărilor fiziologice | ||
Sarcina 3 | dialog | cerinţe şi puncte de sprijin scrise; dialogul se va baza pe teme familiare, în situaţii de comunicare specifice interacţiunilor de zi cu zi (la cumpărături, la doctor, la agenţia de turism) | 3 minute (pentru ambii candidaţi participanţi) | capacitatea de a interacţiona într-un mod simplu, cu o anumită uşurinţă, pe teme familiare, în situaţii comune, previzibile, care pot presupune realizarea unor funcţii tranzacţionale (la cumpărături, la doctor, la agenţia de turism) | salutul; iniţierea şi menţinerea unei conversaţii; solicitarea şi ofeririea de informaţii, explicaţii, opinii; exprimarea preferinţei, a dorinţei, a plăcerii/ neplăcerii; a nevoii; semnalarea neînţelegerii mesajului; solicitarea repetării unui enunţ; exprimarea interdicţiei; cererea permisiunii; solicitarea clarificării; formularea unor ipoteze de eventualitate; exemplificarea; cererea/oferirea şi acceptarea/respingerea unei sugestii, a unei invitaţii; exprimarea de scuze |