Componente | Timp | Număr de exerciţii/sarcini | Număr de itemi | Număr de puncte acordate | Demonstrează că un candidat poate ... |
---|---|---|---|---|---|
Ascultare | 30 minute | 3 | 20 | 20 | să înţeleagă informaţiile specifice, detaliile şi sensul global şi să interpreteze informaţii în secvenţe extinse de discurs, în texte informative sau argumentative. |
Citire | 55 minute | 3 | 20 | 20 | să înţeleagă sensul global sau informaÿiile specifice, detaliile şi ideile principale, opinia şi atitudinea din texte relativ lungi, referitoare la probleme de actualitate şi la evenimente culturale. |
Elemente de construcţie a comunicării | 45 minute | 6 | 50 | 20 | să înţeleagă construcţia sintactică a unui text şi să utilizeze corect în context formele şi structurile gramaticale specifice nivelului; să înţeleagă sensul global al textului şi informaţiile specifice din acesta şi să utilizeze adecvat în context elementele de vocabular specifice nivelului |
Scriere | 60 minute | 2 | - | 20 | să redacteze şi să organizeze adecvat texte coerente, referitoare la o gamă variată de teme familiare şi texte în registru formal, respectând convenţiile specifice genului şi registrului; să utilizeze corect conectori la nivel de propoziţie, frază, paragraf; să exprime impresii personale, atitudini şi reacţii, să argumenteze un punct de vedere sau o opţiune etc. |
Vorbire | 15 minute | 3 | - | 20 | să răspundă spontan şi eficient la întrebări legate de informaţii personale şi domenii de interes; să adopte un registru adecvat situaţiei de comunicare; să descrie precis şi detaliat şi să compare o largă varietate de situaţii, evenimente, experienţe (probleme de mediu, infracţiuni, tehnologie, probleme şi soluţii etc.) prezentate în imagini; să exprime şi să argumenteze preferinţa, atitudinea, opinia vizavi de acestea; să interacţioneze spontan şi eficient, într-un registru adecvat situaţiei de comunicare, pe teme familiare şi mai puţin familiare (infracţiuni şi pedepse, relaţii interumane, activităţi culturale etc.); să iniţieze, să menţină şi să încheie o conversaţie, luând şi dând cuvântul când este cazul; să exprime şi să argumenteze puncte de vedere vizavi de temele discutate; să se implice în negocieri şi tranzacţii cu un grad ridicat de complexitate. |
*La timpul total se adaugă 10 minute pentru transcrierea răspunsurilor de pe ciornă şi pentru verificare.
Timp | Structură | Tip de text | Abilităţi verificate | Număr de itemi | Modalitate de marcare a răspunsului | Număr de puncte acordate | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
20 minute | Exerciţiul 1 | adevărat/fals | text compact sau dialog (texte reale adaptate la nivel)(350-400 de cuvinte) | înţelegerea informaţiilor specifice şi a ideilor principale | 8 | înscrierea literelor A sau F în caseta numerotată | 8 |
Exerciţiul 2 | completare spaţii libere | text compact (texte reale adaptate la nivel)(350-400 de cuvinte) | înţelegerea şi interpretarea informaţiilor specifice şi a detaliilor; înţelegere globală şi interpretare la nivel de segment de text | 6 | scrierea unor cuvinte în caseta corespunzătoare | 6 | |
Exerciţiul 3 | alegere multiplă | text compact, fragmente de text sau dialog (texte reale adaptate la nivel)(350-400 de cuvinte) | înţelegerea informaţiilor specifice, a detaliilor şi a ideilor principale | 6 | încercuire | 6 |
Timp | Structură | Tip de text | Abilităţi verificate | Număr de itemi | Modalitate de marcare a răspunsului | Număr de puncte acordate | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
45 minute | Exerciţiul 1 | potrivire multiplă (idei cu texte) | 3 texte compacte (descrieri, prezentări, cronici, recenzii)(200-300 de cuvinte) | înţelegerea informaţiilor specifice şi a detaliilor; identificarea ideilor principale; identificarea opiniei şi a atitudinii | 8 | înscrierea literei textului corespunzător în caseta numerotată | 8 |
Exerciţiul 2 | alegere multiplă | text compact (texte argumentative, narative, descriptive, corespondenţă formală şi informală)(350-500 de cuvinte) | înţelegerea informaţiilor specifice şi a detaliilor; identificarea ideilor principale; înţelegere globală | 6 | încercuire | 6 | |
Exerciţiul 3 | inserare de segmente de text | text compact (texte argumentative, narative, descriptive, corespondenţă formală şi informală)(350-500 de cuvinte) | identificarea ideilor principale; înţelegere globală; sesizarea coeziunii şi coerenţei textului | 6 | înscrierea literei segmentului de text corespunzător în caseta numerotată | 6 |
Timp | Domeniu | Structură | Abilităţi verificate | Număr de itemi | Modalitate de marcare a răspunsului | Număr de puncte acordate | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
45 minute | Gramatică | Exerciţiul 1 | alegere multiplă | capacitatea de a înţelege construcţia sintactică a unui text şi de a utiliza corect în context formele şi structurile gramaticale specifice nivelului | 10 | scrierea literei corespunzătoare în spaţiul liber din text | 4 |
Exerciţiul 2 | completarea spaţiilor libere cu forma corectă a cuvintelor date în paranteză | 10 | scrierea unor cuvinte în spaţiile libere din text | 4 | |||
Exerciţiul 3 | completarea spaţiilor libere cu cuvinte care nu sunt date | 10 | scrierea unor cuvinte în spaţiile libere din text | 4 | Vocabular | Exerciţiul 4 | alegere multiplă | capacitatea de a înţelege sensul global a textului şi informaţiile specifice din acesta şii de a utiliza adecvat în context elementele de vocabular specifice nivelului | 6 | scrierea literei corespunzătoare în spaţiul liber din text | 2.4 |
Exerciţiul 5 | completarea spaţiilor libere cu cuvintele date la forma corectă | 6 | scrierea unor cuvinte în spaţiile libere din text | 2.4 | |||
Exerciţiul 6 | derivare | 8 | înscrierea în spaţiile libere din text a unor cuvinte derivate de la cele date în coloana din dreapta | 3.2 |
Timp | Structură | Tip de text | Număr de cuvinte | Abilităţi verificate | Modalitate de marcare a răspunsului | Număr de puncte acordate | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
60 minute | Sarcina 1 | producerea unui text cu tipar interacţional | corespondenţă informală (recomandări, exprimarea unor impresii, atitudini, sentimente), corespondenţă semi-formală (scrisoare, e-mail sau răspuns la e-mail către o instituţie, organizaţie, agenţie etc.); corespondenţă formală (scrisoare de intenţie, recomandare, reclamaţie), text publicitar (oraşe şi locuri din oraş, produse şi servicii, activităţi culturale) | 120-140 cuvinte | capacitatea de a redacta şi de a organiza adecvat texte coerente, referitoare la o gamă variată de teme familiare şi texte simple în registru formal; capacitatea de a mulţumi şi de a răspunde la mulţumiri, a justifica un punct de vedere sau o opţiune, a exprima impresii personale, atitudini şi reacţii etc.; capacitatea de a utiliza adecvat elemente de vocabular şi structuri morfo-sintactice specifice nivelului | elaborarea textelor, pe baza punctelor de sprijin din cerinţe, în spaţiile libere disponibile; candidatul va ţine cont de toate punctele de sprijin indicate în cerinţe şi/sau input | 20 |
Sarcina 2 | producerea unui text de tip descriptiv sau narativ | prezentare (locuri, personalităţi,evenimente, filme, cărţi), naraţiune (povestire cu titlu, început sau final dat), eseuri argumentative | 160-180 cuvinte |
Timp | Structură | Tipul de input | Număr de minute | Abilităţi verificate | Funcţii comunicative | Număr de puncte acordate | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
15 minute | Sarcina 1 | conversaţie dirijată | întrebările legate de informaţii personale, adresate de către examinator (profesie, studii, locuinţă, călătorii etc.) | 2 minute | capacitatea de a răspunde la întrebări legate de informaţii personale şi domenii de interes, rostite clar şi într-un ritm normal, într-o limbă standard | salutul; oferirea de informaţii personale; semnalarea neînţelegerii mesajului/solicitarea repetării unei întrebări; autocorectarea; aproximarea; exemplificarea; nararea; argumentarea simplă | 20 |
Sarcina 2 | monolog | imagini pe teme familiare: mediul profesional, infracţiuni, tehnologie etc., însoţite de cerinţe şi puncte de sprijin scrise | 3 minute | capacitatea de a descrie precis şi detaliat şi de a compara o largă varietate de situaţii, evenimente, experienţe (probleme de mediu, infracţiuni, tehnologie, probleme şi soluţii etc.) prezentate în imagini ; capacitatea de a exprima şi argumenta preferinţa, atitudinea, opinia vizavi de acestea | descrierea unor situaţii, evenimente şi experienţe; compararea între situaţii sau persoane; exemplificarea; exprimarea şi argumentarea atitudinii/ preferinţei/ interesului/opiniei, subliniind punctele cele mai semnificative | ||
Sarcina 3 | dialog | cerinţe şi puncte de sprijin scrise; dialogul se va baza pe teme familiare şi mai puţin familiare, legate în principal de domeniile de interes şi de sfera profesională (servicii, viaţa la ţară, probleme în oraş) | 4 minute (pentru ambii candidaţi participanţi) | (infracţiuni şi pedepse, relaţii interumane, activităţi culturale etc.); capacitatea de a iniţia, menţine şi încheia o conversaţie, luând şi dând cuvântul când este cazul; capacitatea de a exprima şi argumenta puncte de vedere vizavi de temele discutate; capacitatea de a se implica în negocieri şi tranzacţii cu un grad ridicat de complexitate | salutul; iniţierea şi menţinerea unei conversaţii; solicitarea şi ofeririea de informaţii, explicaţii, opinii; exprimarea preferinţei, a dorinţei, a plăcerii/ neplăcerii; semnalarea neînţelegerii mesajului; solicitarea clarificării; formularea unor ipoteze de eventualitate; exemplificarea; cererea/oferirea şi acceptarea/respingerea unei sugestii; anunţarea unui fapt; exprimarea surprizei/a admiraţiei/a nerăbdării; solicitarea/oferirea de indicaţii, instrucţiuni; exprimarea interdicţiei; cererea permisiunii; circumlocuţia; manifestarea acordului/dezacordului |