Gabriela Isaila | Ştiri

În atenția Bobocilor!

În 11 noiembrie va avea loc: Ziua Bobocilor și Balul Bobocilor la secția maghiară a Facultății de Filologie a UBB. Bobocii au avut posibilitatea să participe la activitățile atelierelor sub dirijarea cadrelor și doctoranzilor instituției.

Avem nouă propuneri pentru activități de ateliere.

Profilul atelierelor sunt diferite, însă câțiva parametri sunt identici:

– sunt activități de 35 de minute,

– grupele sunt alcătuite maxim din 15 persoane,

– se pot realiza numai prin participarea activă a fiecărui membru.

Ne-am bucura, dacă cât mai mulți, cât mai multe experiențe și-ar acumula, deci vă rugăm, ca în vederea unei organizări eficiente cel târziu în 4 octombrie să anunțați acele, maximum 4 ateliere la care ați vrea să activați.

Registrare: online.

Opere creative și suprarealismul

Balázs Imre József

Mentorul atelierului este un explorator al suprarealismului, a condus mai multe ateliere de creație literară în Cluj, în tabăra Asociației Scriitorilor Tineri din Visegrad, și în licee. La întâlnire vom putea vorbi despre relația dintre inspirație și experiență și putem face experiențe, pornind de la exemple concrete putem să pătrundem în culisele genezei textelor literare, ba mai mult participanții vor ajunge la creație comună inspirată din jocuri suprarealiste.

 

Limba zmeilor

Cum este limba celor cu șapte capete?

Dimény Hajnalka

  1. și K. Johnsgard în 1982 au prezentat, în cartea lor cu titlul Natural History of Dragons and Unicorns, dovada existenței zmeilor și unicornilor. Despre limba zmeilor și unicornilor, care au trăit între 3000 – 4000 î.e. nu știm să spunem prea multe lucruri sigure . Este știut faptul, că această limbă a fost vorbită de o singură persoană, care nu și-a împărtășit cu nimeni cunoștințele sale. În zilele noastre  numai pornind dinspre limbile umane putem ajunge în apropierea acestei limbi unice. În această privință facem o încercare în această jumătate de oră.

 

Și românii învață ungurește?

Fazakas Emese

Vino, și vezi, cum se poate învăța limba maghiară românilor. Ia-ți parte și tu la procesul învățării.

 

Atelier scris/citit creativ și kendama

Berszán István

Brutarul coace pâinea, muzicienii fac muzică, pescarii prind pești, numai literații nu fac literatură, parcă brutarii numai ar gusta, muzicienii ar asculta muzica, iar pescarii n-ar fi decât momeala. Prin această activitate de atelier ne-am propus să schimbăm acest lucru. Participanții la această activitate se autocontrolează în timp ce privesc, scriu, citesc sau se joacă kendama, un joc japonez din lemn, ce dezvoltă îndemânarea, toate acestea le fac cu scopul de a afla ce se întâmplă cu noi, când facem literatură.

 

Gastro – philo – logicus

Fazakas Emese

Zsemlyei Borbála

Roth Csaba Attila

sau oaspeți și bucătari în Ardealul secolului al 16- lea și al 17 – lea.

 

Teatrul corpului

Jakab Villo Hanga

Filologii sunt oamenii cuvintelor, cu toate că de multe ori corpul nostru este mult mai sincer decât cuvintele. Sunt necesare curiozitatea, îndrăzneala și loialitatea ca să lăsăm corpul nostru să vorbească, să ne încredințăm necunoscutului. Poate fi un proces de cunoaștere agitată cu jocul de încredere, poate numai hazliu, dar poate să devină o întâmplare comună serioasă.

Recuzită: îmbrăcăminte confortabilă, de care nu ne este milă, dacă se prăfuiește.

 

Mitosul „reanimat”

Sándor Katalin

Ce se întâmplă, dacă un film de animație de scurt metraj prelucrează o poveste mitologică?

Cum” se reanimează”, cum se transmite, cum se transcrie tradiția mitologică, adică diferite convenții ale filmului (ale genului) și figurile de stil culturale? În care direcție ne conduce firul Ariadnei?

Încercăm să ne ghidăm (cu ajutorul firului sau fără fir) între întâmplările mitologiei pe tărâmul animației.

 

Cum s-au comportat în teatrul maghiar al secolului 19. lea?

Ce au avut voie să facă spectatorii, și actorii în teatrul maghiar al secolului al 19. lea?  Spectatorii au putut să-și exprime dezaprobarea? Dacă da, atunci în ce fel? Oare pentru exprimarea simpatiei, al placului care au fost posibilitățile lor?

Ce au putut să facă spectatorii, dacă au întârziat de la spectacol? Oare măcar i-au lăsat pe cei întârziați să intre în sală?

În afară de liniște și aplauze au recunoscut și alte forme de manifestare în timpul spectacolului? Și până unde au putut să meargă actorii? Ce fel de reguli s-au referit la ei, și care au fost contravențiile cel mai des întâlnite la ei?

Atelierul grupului de cercetători al istoriei teatrale și al literaturii maghiare clasice

 

Action reserarch altfel să coacem împreună pâine

Szabó Árpád Töhötöm

În cadrul activității vom frământa pâine, pâinișoară – dacă vor fi posibilități le vom și coace –, și între timp vom discuta despre câteva probleme ale antropologiei alimentației (anthropology of food):   interpretarea cultural – socială a pieței de alimente, diferite forme ale  ieșirii, într-un fel, din societate (escapadă), istoria alimentației, metamorfozele pâinii de la autoaprovizionare până la piață și moștenirea culturală.

Participanții să-și aducă un fund de lemn și să-și pună un șort curat, alb.

Acest website folosește cookie-uri pentru a vă oferi o mai bună experiență de navigare. Cookie-urile sunt mici fragmente de text pe care site-ul web le transmite browser-ului și care sunt stocate în dispozitivul informatic al utilizatorului. Prin utilizarea cookie-urilor, site-ul web devine mai util prin personalizarea conținutului său în funcție de preferințele dumneavoastră. Toate detaliile despre cookie-urile folosite le găsiți în Politica de utilizare a cookie-urilor. Continuarea navigării implică acceptarea cookie-urilor strict necesare. Site-ul web folosește și cookies de performanță care sunt utilizate doar pentru a îmbunătăți modul în care funcționează website-ul. Vizitatorii site-ului nostru nu sunt niciodată identificați în mod individual sau personal.
Accept
Respinge
Privacy Policy