Gabriela Isaila | Ştiri
În atenția Bobocilor!
În 11 noiembrie va avea loc: Ziua Bobocilor și Balul Bobocilor la secția maghiară a Facultății de Filologie a UBB. Bobocii au avut posibilitatea să participe la activitățile atelierelor sub dirijarea cadrelor și doctoranzilor instituției.
Avem nouă propuneri pentru activități de ateliere.
Profilul atelierelor sunt diferite, însă câțiva parametri sunt identici:
– sunt activități de 35 de minute,
– grupele sunt alcătuite maxim din 15 persoane,
– se pot realiza numai prin participarea activă a fiecărui membru.
Ne-am bucura, dacă cât mai mulți, cât mai multe experiențe și-ar acumula, deci vă rugăm, ca în vederea unei organizări eficiente cel târziu în 4 octombrie să anunțați acele, maximum 4 ateliere la care ați vrea să activați.
Registrare: online.
Opere creative și suprarealismul
Balázs Imre József
Mentorul atelierului este un explorator al suprarealismului, a condus mai multe ateliere de creație literară în Cluj, în tabăra Asociației Scriitorilor Tineri din Visegrad, și în licee. La întâlnire vom putea vorbi despre relația dintre inspirație și experiență și putem face experiențe, pornind de la exemple concrete putem să pătrundem în culisele genezei textelor literare, ba mai mult participanții vor ajunge la creație comună inspirată din jocuri suprarealiste.
Limba zmeilor
Cum este limba celor cu șapte capete?
Dimény Hajnalka
- și K. Johnsgard în 1982 au prezentat, în cartea lor cu titlul Natural History of Dragons and Unicorns, dovada existenței zmeilor și unicornilor. Despre limba zmeilor și unicornilor, care au trăit între 3000 – 4000 î.e. nu știm să spunem prea multe lucruri sigure . Este știut faptul, că această limbă a fost vorbită de o singură persoană, care nu și-a împărtășit cu nimeni cunoștințele sale. În zilele noastre numai pornind dinspre limbile umane putem ajunge în apropierea acestei limbi unice. În această privință facem o încercare în această jumătate de oră.
Și românii învață ungurește?
Fazakas Emese
Vino, și vezi, cum se poate învăța limba maghiară românilor. Ia-ți parte și tu la procesul învățării.
Atelier scris/citit creativ și kendama
Berszán István
Brutarul coace pâinea, muzicienii fac muzică, pescarii prind pești, numai literații nu fac literatură, parcă brutarii numai ar gusta, muzicienii ar asculta muzica, iar pescarii n-ar fi decât momeala. Prin această activitate de atelier ne-am propus să schimbăm acest lucru. Participanții la această activitate se autocontrolează în timp ce privesc, scriu, citesc sau se joacă kendama, un joc japonez din lemn, ce dezvoltă îndemânarea, toate acestea le fac cu scopul de a afla ce se întâmplă cu noi, când facem literatură.
Gastro – philo – logicus
Fazakas Emese
Zsemlyei Borbála
Roth Csaba Attila
sau oaspeți și bucătari în Ardealul secolului al 16- lea și al 17 – lea.
Teatrul corpului
Jakab Villo Hanga
Filologii sunt oamenii cuvintelor, cu toate că de multe ori corpul nostru este mult mai sincer decât cuvintele. Sunt necesare curiozitatea, îndrăzneala și loialitatea ca să lăsăm corpul nostru să vorbească, să ne încredințăm necunoscutului. Poate fi un proces de cunoaștere agitată cu jocul de încredere, poate numai hazliu, dar poate să devină o întâmplare comună serioasă.
Recuzită: îmbrăcăminte confortabilă, de care nu ne este milă, dacă se prăfuiește.
Mitosul „reanimat”
Sándor Katalin
Ce se întâmplă, dacă un film de animație de scurt metraj prelucrează o poveste mitologică?
Cum” se reanimează”, cum se transmite, cum se transcrie tradiția mitologică, adică diferite convenții ale filmului (ale genului) și figurile de stil culturale? În care direcție ne conduce firul Ariadnei?
Încercăm să ne ghidăm (cu ajutorul firului sau fără fir) între întâmplările mitologiei pe tărâmul animației.
Cum s-au comportat în teatrul maghiar al secolului 19. lea?
Ce au avut voie să facă spectatorii, și actorii în teatrul maghiar al secolului al 19. lea? Spectatorii au putut să-și exprime dezaprobarea? Dacă da, atunci în ce fel? Oare pentru exprimarea simpatiei, al placului care au fost posibilitățile lor?
Ce au putut să facă spectatorii, dacă au întârziat de la spectacol? Oare măcar i-au lăsat pe cei întârziați să intre în sală?
În afară de liniște și aplauze au recunoscut și alte forme de manifestare în timpul spectacolului? Și până unde au putut să meargă actorii? Ce fel de reguli s-au referit la ei, și care au fost contravențiile cel mai des întâlnite la ei?
Atelierul grupului de cercetători al istoriei teatrale și al literaturii maghiare clasice
Action reserarch altfel să coacem împreună pâine
Szabó Árpád Töhötöm
În cadrul activității vom frământa pâine, pâinișoară – dacă vor fi posibilități le vom și coace –, și între timp vom discuta despre câteva probleme ale antropologiei alimentației (anthropology of food): interpretarea cultural – socială a pieței de alimente, diferite forme ale ieșirii, într-un fel, din societate (escapadă), istoria alimentației, metamorfozele pâinii de la autoaprovizionare până la piață și moștenirea culturală.
Participanții să-și aducă un fund de lemn și să-și pună un șort curat, alb.