Activități ALUMNI 

4 noiembrie 2022, în cadrul proiectului POCU/626/6/13/130584 Smart! Student for Future! Program complex de practică pentru studenții de la Facultatea de Istorie și Filosofie, Litere și Psihologie, în vederea inserției pe piața muncii, doamna dr. Anca Bodzer, fostă absolventă a Facultății de Litere (Engleză-Spaniolă), cu diplomă de masterat în Comunicare Interculturală, Traducere și Interpretare în Serviciile Publice (Universitatea din Alcalá de Henares – Spania) și doctor în Traducere la Universitatea din Alcalá de Henares, a fost invitata webinarului, care a avut loc pe platforma Zoom. Tema acestuia a fost: Călătoria profesională.
Timp de o oră și jumătate, doamna Bodzer, care în prezent activează în domeniul localizării la Madrid (Senior Project Manager la Lionbridge), și este voluntară în cadrul Women in Localization în calitate de Universities Manager, le-a prezentat studenților, mentorilor și coordonatorului care fac parte din proiect, parcursul său profesional de la absolvirea facultății până în prezent. În toți acești ani, a lucrat atât în mediul academic la Universitatea din Alcalá de Henares, ca profesor asistent, cât și în cel privat, având o vastă experiență de muncă în cadrul companiilor private. De asemenea, este traducător-interpret autorizat atât de Ministerul Justiției din România, cât și de către cel de Externe din Spania. La sfârșitul întâlnirii a urmat o sesiune de întrebări și răspunsuri din partea participanților, doamna Bodzer răspunzând cu multă amabilitate.

21 octombrie 2022, în cadrul proiectului POCU/626/6/13/130584 Smart! Student for Future! Program complex de practică pentru studenții de la Facultatea de Istorie și Filosofie, Litere, Psihologie și Științele Educației, în vederea inserției pe piața muncii, doamna drd. Ada Baboi, de la Școala doctorală de Științe politice și ale comunicării din cadrul UBB, a fost invitata webinarului, care a avut loc pe platforma Zoom. Tema acestuia a fost: Cercetarea în redactarea tezei de doctorat, iar întâlnirea a durat o oră. Doamna Baboi, fostă absolventă a Facultății de Litere, specializarea Spaniolă-Engleză, le-a prezentat studenților, mentorilor și coordonatorului care fac parte din proiect, traiectoria sa profesională de la absolvirea facultății până în prezent. În toți acești ani, a lucrat atât în mediul privat, cât și în cel universitar, la București și la Cluj. A insistat, însă, pe activitatea sa de cercetare în cadrul redactării tezei de doctorat, care este în curs de finalizare. La sfârșitul prezentării a urmat o sesiune de întrebări și răspunsuri din partea participanților la întâlnire.

15 iulie 2022, în cadrul proiectului POCU/626/6/13/130584 Smart! Student for Future! Program complex de practică pentru studenții de la Facultatea de Istorie și Filosofie, Litere și Psihologie, în vederea inserției pe piața muncii, doamna dr. Carmen Candale, redactor la Editura Academiei din București, a fost invitata webinarului, care a avut loc, de la ora 18, pe platforma Zoom. Întâlnirea a durat o oră și jumătate, iar tema acestuia a fost: Activitatea de redactor: provocări și satisfacții. Doamna Candale, fostă absolventă a Facultății de Litere, specializarea Spaniolă-Engleză și fostă masterandă, specializarea Comunicare Multilingvă și Multiculturală, cu un doctorat în lingvistică spaniolă la Universitatea din București, le-a prezentat studenților, mentorilor, experților de practică și coordonatorului care fac parte din proiectul menționat mai sus, un scurt istoric al editurii, împărțirea acesteia pe departamente și publicațiile mai relevante apărute sub egida prestigioasei edituri. A vorbit despre procesul de corectură, prezentând semnele folosite în cadrul acesteia și despre experiența acumulată la locul de muncă. La sfârșitul prezentării a urmat o sesiune de întrebări și răspunsuri din partea participanților la această întâlnire, la care doamna redactor a răspuns cu multă amabilitate.

20 mai 2022, în cadrul proiectului POCU/626/6/13/130584 Smart! Student for Future! Program complex de practică pentru studenții de la Facultatea de Istorie și Filosofie, Litere și Psihologie, în vederea inserției pe piața muncii, a avut loc, de la ora 18, pe platforma Zoom, webinarul cu tema: Activitatea de traducător autorizat între mit și realitate. Invitatele întâlnirii au fost traducătoarele autorizate Ana Bogdan (absolventă a Facultății de Litere, Limbi Moderne Aplicate, spaniolă-engleză) și Monica Chindriș (absolventă a Facultății de Litere, Limba și literatura spaniolă-Limba și literatura franceză). Timp de o oră și jumătate, acestea au prezentat procedura autorizării traducătorilor de către Ministerul Justiției, formele de organizare (PFA și SRL), cu avantajele și dezavantajele fiecăreia, modalitățile de utilizare a memoriilor de traducere și diferențele dintre acestea, importanța pregătirii continue, utilitatea colaborării cu birourile de traduceri din țară și din străinătate. Prezentarea a fost urmată de o sesiune de întrebări ale participanților, la care invitatele au răspuns cu amabilitate, oferind exemple din experiența proprie.

18 martie 2022, în cadrul proiectului POCU/626/6/13/130584 Smart! Student for Future! Program complex de practică pentru studenții de la Facultatea de Istorie și Filosofie, Litere și Psihologie, în vederea inserției pe piața muncii, doamna cercetător științific Andreea Pușcaș de la Institutul de Lingvistică și Istorie Literară ”Sextil Pușcariu” din Cluj-Napoca, a fost invitata webinarului din 18 martie 2022, de la ora 18, care a avut loc pe platforma Zoom. Întâlnirea a durat o oră și jumătate, iar tema acestuia a fost: Activitatea de cercetare științifică între datorie și satisfacție profesională. Doamna cercetător, fostă absolventă a Facultății de Litere, specializarea Spaniolă-Engleză și fostă doctorandă a școlii filologice clujene, le-a prezentat studenților, mentorilor și coordonatorului care fac parte din proiectul menționat mai sus, un scurt istoric al Institutului, împărțirea acestuia pe departamente și proiectele derulate. A insistat pe prezentarea Dicționarului Limbii Române (DLR), o operă lexicografică de referință, la a cărui elaborare colaborează și dumneaei. La sfârșitul prezentării a urmat o sesiune de întrebări și răspunsuri din partea participanților la întâlnire, la care doamna cercetător a răspuns cu multă amabilitate.

26 noiembrie 2021, ora 18, prezentare propusă de doamna Camelia Oană, interpret și traducător autorizat, absolventă a Facultății de Litere a Universității Lucian Blaga Sibiu (engleză-germană) și a Masteratului de Interpretare de Conferință al Universității Babeș-Bolyai (engleză-spaniolă). După absolvirea masteratului, Camelia Oană a efectuat un stagiu ca traducător la Banca Centrală Europeană și a început să lucreze ca interpret și traducător independent pe piața privată din România, implicându-se în mod constant în activități de promovare a acestor profesii. În cadrul întâlnirii, doamna Camelia Oană a abordat subiecte referitoare la perspectivele pe care le au absolvenții Facultății de Litere, demersurile de autorizare și înființare a propriei firme (opțiuni, dos and don’ts, diferențele dintre tipurile de firmă), aspecte etice ale profesiilor de traducător și interpret, competențele necesare pentru exercitarea acestora. Sesiunea de întrebări/răspunsuri a vizat clarificarea aspectelor legate de cunoașterea legilației, necesitatea creării unei rețele de specialiști la care traducătorul/interpretul să poată apela în caz de nevoie.

12 noiembrie 2021, ora 16, prezentare propusă de domnul Ciprian Dumea, traducător la Parlamentul European, absolvent al Departamentului de Limbi Moderne Aplicate și al Masteratului de Terminologie și Traductologie (Universitatea Babeș-Bolyai). Domnul Ciprian Dumea a vorbit despre responsabilitățile traducătorului angajat de Instituțiile europene și despre unele dintre activitățile sale, cum ar fi traducerea pentru public, comunicate de presă, podcasturi, documente informative.

18 octombrie 2021 – Webinar – Interviul de angajare – invitat special, doamna Virginia Raluca Petric, de la firma SIG Combibloc, specialist în resurse Umane, absolventă a Departamentului de Limbi Moderne Aplicate. Întâlnirea a durat 2h. Studenții au avut de consultat câteva surse referitoare la problematica interviului. În prima partea a întâlnirii, doamna Petric a prezentat  elementele cheie, conceptele, problematicile referitoare la interviurile de angajare, a punctat competențele necesare pentru diferite posturi, precum și rolul și importanța acestora: cum trebuie evidențiate aceste competențe și cum sunt ele evaluate de recrutori. După prezentare a urmat o sesiune de întrebări și răspunsuri, de prezentare/clarificare a unor situații legate de interviu.

Universitatea Babeș-Bolyai organizează în perioada 10-12 iunie 2021 un eveniment dedicat comunității absolvenților UBB. Scopul UBB Alumni Days este acela de a reda un nou suflu relației instituției cu absolvenții săi, de a le oferi un prilej de revedere, reconectare, de împărtășire a experiențelor din anii studenției și de destindere împreună cu familia în locurile preferate din studenție.
Formatul evenimentului va fi unul hibrid, care va îmbina atât activități cu prezență fizică, cât și mediate online. Pe parcursul celor trei zile, absolvenții vor putea să participe la Gala Alumni, la prezentări de tip AlumniTalks, la activități interactive virtuale și să beneficieze împreună cu familia, de intrare liberă în Grădina Botanică și Parcul Babeș (Iuliu Hațieganu), sâmbătă 12 iunie. 

http://alumni.ubbcluj.ro/alumni-days/

https://www.facebook.com/events/481742093047539/

https://www.facebook.com/Alumni-Babes-Bolyai-1650423578575089

 

În viziunea noastră, absolvenții UBB sunt o resursă dinamică, inepuizabilă, care poate fi extrem de eficientă în actul educațional și extracurricular. Integrarea ei în comunitatea noastră este o șansă pe care ne dorim să o valorificăm. Alumni reprezintă o voce foarte puternică. Ne dorim ca ei să vorbească pentru noi. Centrul COPA își propune dezvoltarea relației cu absolvenții UBB din dorința de a consolida comunitatea academică. UBB își asumă rolul de catalizator între generațiile de studenți și absolvenți în scopul formării unei noi dimensiuni de cunoaștere și învățare. Universitatea Babeș-Bolyai își propune construirea unei culturi alumni în scopul formării unei comunități mai performante, diversificată prin cunoaștere și forță de impact, care să joace un rol activ în viața studenților și a cadrelor didactice.

Pentru a adera la comunitatea Alumni Litere, vă rugăm să completați formularul de înscriere și să-l trimiteți la adresa alumni@lett.ubbcluj.ro

  • Share :
Acest website folosește cookie-uri pentru a vă oferi o mai bună experiență de navigare. Cookie-urile sunt mici fragmente de text pe care site-ul web le transmite browser-ului și care sunt stocate în dispozitivul informatic al utilizatorului. Prin utilizarea cookie-urilor, site-ul web devine mai util prin personalizarea conținutului său în funcție de preferințele dumneavoastră. Toate detaliile despre cookie-urile folosite le găsiți în Politica de utilizare a cookie-urilor. Continuarea navigării implică acceptarea cookie-urilor strict necesare. Site-ul web folosește și cookies de performanță care sunt utilizate doar pentru a îmbunătăți modul în care funcționează website-ul. Vizitatorii site-ului nostru nu sunt niciodată identificați în mod individual sau personal.
Accept
Respinge
Privacy Policy