Burse speciale pentru activitatea științifică, sportivă sau cultural-artistică 2023-2024

Clasamentul candidaților – Bursa specială pentru activitatea științifică, octombrie 2023

 Acordarea burselor speciale pentru activitatea științifică pentru anul universitar 2023 – 2024

Bursa specială pentru activitatea științifică se acordă studenților cu performanțe remarcabile în cercetarea științifică. Pot depune dosare de candidatură studenții la nivel licență (anul II și III) și cei de la masterat (anii I și II), în vederea realizării unui proiect științific pe parcursul anului universitar 2023-2024. Câștigătorii burselor de cercetare vor face parte din Colegiul de Excelență Academică și Colegiul Virtual de Excelență Next Generation al UBB.

ATENȚIE! În cadrul UBB, Bursele speciale sunt de 3 tipuri diferite: burse speciale pentru activitatea științifică, burse speciale pentru activitatea sportivă și burse speciale pentru activitatea cultural-artistică. În momentul depunerii dosarului de concurs, se poate aplica pentru o singură bursă dintre cele 3 menționate. Conform HCA Nr. 12 543/18.09.2023, document publicat mai jos, pentru anul universitar 2023-2024, se stabilește un număr de 72 de burse speciale, repartizate, la nivel de universitate, după cum urmează:

  • 60 de burse speciale pentru activitatea științifică (excelență);
  • 6 burse pentru activitatea sportivă;
  • 6 burse pentru activitatea cultural-artistică.

Componența dosarului pentru bursa specială pentru activitatea științifică

La Facultatea de Litere, dosarul de concurs va cuprinde:

  1. Anexa I (Date despre aplicant) și Anexa 2 (Descrierea proiectului de cercetare);
  2. Recomandarea semnată a cadrului didactic conducător al proiectului de cercetare, incluzând în textul ei și o declarație de asumare a responsabilității îndrumării studentului în cazul câștigării bursei;
  3. Lucrările publicate, puse la dispoziție în format electronic;

Calendarul competiției

 Aplicatiile se vor depune în intervalul 6-20 octombrie 2023 (ora 12), prin intermediul aplicației electronice dedicate burselor: https://inscrieri.ubbcluj.ro/burse/;
– Interviu / susținerea publică a proiectelor de cercetare: 23 octombrie 2023, ora 10, sala D. Popovici.

– Afișarea rezultatelor preliminare: 24 octombrie 2023;
– De
punerea contestațiilor: 25-27 octombrie 2023 (ora 15) – format electronic, pe adresa claudia.botezatu@ubbcluj.ro;
– Rezolvarea contestațiilor și afișarea rezultatelor finale: 30 octombrie 2023;
– Transmiterea către CMCS a dosarelor de candidatură  însoțite de un proces verbal al clasamentului studenților pe facultate: 8 noiembrie 2023;
– Verificarea administrativă a aplicațiilor și selecția finală realizată de Consiliul Științific-UBB: 9-21 noiembrie 2023;
– Afișarea rezultatelor: 22 noiembrie 2023;
– Finalizarea semnării contractelor de finanțare: 28 noiembrie 2023.

Criteriile comisiei de selecție la nivelul Facultății de Litere

  1. Contribuțiile anterioare ale candidatului (50% pondere din punctajul final, distribuită după cum urmează):
  • 30%: Publicații carte, capitol de carte, articole în reviste indexate internațional, articole în reviste naționale acreditate CNCS, traduceri științifice și literare la edituri acreditate CNCS;
  • 20%: Prezentări la conferințe naționale și internaționale, premii obținute la sesiuni științifice ale studenților, alte premii științifice sau culturale; prezența în echipa editorială a unor reviste științifice și culturale

2. Proiect depus pentru concurs și interviu / susținerea proiectului de cercetare (50 % pondere din punctajul final).

Criterii de evaluare a proiectului:

  • caracterul inovator al proiectului de cercetare
  • coerența structurii și capacitatea de a delimita o temă viabilă de cercetare în cadrul unui domeniu de specialitate
  • cunoașterea și instrumentarea bibliografiei din domeniu (inclusiv cea internațională, dacă există)
  • fezabilitatea și planificarea cercetării

Pe baza acestei grile, comisia de selecție va acorda punctaje de la 1 la 10. În cazul în care notele sunt identice, comisia va face departajarea pe baza elementelor de inovație și de fezabilitate a proiectelor de cercetare.

Special Scholarship of Babeș-Bolyai University for Academic Research, 2023-2024 edition

Dear Students,

We are pleased to inform you that Babeș-Bolyai University, via its STAR-UBB Institute, is launching its annual competition for Special Scholarships for Scientific Activity (SSSA) for the 2023-2024 academic year.

The SSSA are granted to students with very good academic activity, who have a track of worthy performances in their research field.

All students enrolled at Babeș-Bolyai University, that are Romanian citizens or citizens of the member states of the European Union or of the countries belonging to the European Economic Area and Switzerland, are eligible to participate.

The competition is open to undergraduate students (starting with year II) and master students (starting with year I). The scholarship is awarded only once during the course of a study cycle, for one academic year, except for students in their final year of study (the scholarship is awarded until the graduation exam).

Application and evaluation procedure:

Candidates will submit a file containing the following documents:

a) Application form;

b) Description of the proposed research project;

c) Letter of recommendation from the scientific coordinator of the research project including a statement of responsibility and commitment regarding the mentorship;

d) The candidate’s prior relevant scientific publications and presentations at conferences (if any), in extenso.

The submitted applications will be assessed by the Evaluation Committee of the Faculty; please contact your Dean’s office for further information.

Competition calendar:

October 5th to 20th (4 pm), 2023: Submission of the applications (https://inscrieri.ubbcluj.ro/burse/);

November 8th, 2023: Deadline for the submission of the applications to the Rectorate by the faculties. The application files must be accompanied by a priority list/ranking proposed by the Evaluation Committee;

November 9th to 21st, 2023: the UBB Research Council evaluates the submitted files;

November 22nd, 2023: publication of the results of the evaluation;

November 28th, 2023: signing the scholarship contracts

The beneficiaries of the scholarships will have the following obligations:

– to disseminate the results of the research by publishing at least one article in a scientific journal indexed in international databases (Web of Science, SCOPUS or ERIH Plus) and published in a university center other than Cluj-Napoca, under the guidance of the scientific coordinator (proof of sending of a manuscript for publication – with editorial receipt – is also acceptable as a deliverable).

– to present the results of the research at at least one scientific conference held during the period of scholarship (proof of enrollment at a scientific conference held after the scholarship period ended is also acceptable).

– to deliver at least a presentation of the research results within the Virtual Next Generation College meetings, at STAR-UBB.

– to submit a final report approved by the scientific coordinator (and to be evaluated by the Faculty’s  Evaluation Committee).

  • Share :
Acest website folosește cookie-uri pentru a vă oferi o mai bună experiență de navigare. Cookie-urile sunt mici fragmente de text pe care site-ul web le transmite browser-ului și care sunt stocate în dispozitivul informatic al utilizatorului. Prin utilizarea cookie-urilor, site-ul web devine mai util prin personalizarea conținutului său în funcție de preferințele dumneavoastră. Toate detaliile despre cookie-urile folosite le găsiți în Politica de utilizare a cookie-urilor. Continuarea navigării implică acceptarea cookie-urilor strict necesare. Site-ul web folosește și cookies de performanță care sunt utilizate doar pentru a îmbunătăți modul în care funcționează website-ul. Vizitatorii site-ului nostru nu sunt niciodată identificați în mod individual sau personal.
Accept
Respinge
Privacy Policy