Erasmus – cadre didactice

Ultima actualizare: 17 octombrie 2025.

Selecții Erasmus pentru cadre didactice, Litere UBB, octombrie – noiembrie 2025

Formular de înscriere

Stimați profesori, pentru eficientizarea înscrierii și a procesării dosarelor, înscrierea în programul Erasmus nu se va mai face pe email, ci exclusiv prin formularul Google de mai jos.

Pentru a vă completa formularul și a vă înscrie, nu aveți nevoie de adresă de Gmail.

Acceptăm doar dosare sub forma unui singur PDF, care să conțină toate documentele solicitate. În cazul în care nu ați mai realizat un singur document PDF, până acum, vă recomandăm să salvați toate documentele în PDF și să utilizați funcția merge PDF de pe această platformă gratuită.

Mulțumim!

Calendarul selecției ERASMUS+ cadre didactice, sesiunea octombrie – noiembrie 2025

17.10.2025: Afișarea anunțului de selecție;

17.10.2025 – 31.10.2025 (16:00 p.m.): Transmiterea, în format electronic, a dosarelor de candidatură, prin formularul de înscriere Google;

04.11.2025 – 05.11.2025: Desfășurarea selecției;

06.11.2025: Comunicarea rezultatelor preliminare ale procesului de selecție;

06.11.2025 –  07.11.2025 (12:00 pm): Transmiterea, până la ora 12:00, a eventualelor contestații, în format electronic, prin formularul Google dedicat acestora.

08.11.2025: Comunicarea rezultatelor finale, după contestații, ale procesului de selecție.

Cine poate participa

Pot participa la mobilități toți angajații care au semnat cu UBB un contract de munca, perioada nedeterminată sau determinată, cu funcția de bază în cadrul facultății care organizeaza selecția sau angajați cu funcția de bază la anumite departamente administrative din UBB care predau în cadrul acestei facultăți.

Cei care sunt cu contract perioadă determinată pot participa NUMAI dupa semnarea CM de către ambele părți, iar mobilitatea (și implicit revenirea la UBB și finalizarea deconturilor) trebuie să aibă loc în timpul perioadei contractuale – de exemplu, contractul se finalizează la 30 iunie 2025, angajatul revine din mobilitate și finalizează deconturile până în 29 iunie 2025. Pot candida și cadre didactice care s-au pensionat, dar care au păstrat cu universitatea o relație contractuală de muncă sau cadre didactice asociate.

Din experiența anilor anteriori, candidații trebuie să treacă mai multe opțiuni pe fișa de candidatură (maximum 8). 

1 mobilitate solicitată = 1 fișă de candidatură

Colegii candidați trebuie să acorde o atenție mai mare la completarea fișei de candidatură, atât în ceea ce privește menționarea rezultatelor generate de mobilitățile anterioare, cât și a motivației privind actuala candidatură.

Atragem atenția asupra completării planului de lucru (mobility agreement for staff training) într-o maniera cât mai detaliată, narativă, personală, într-un limbaj care îi să fie accesibil unei persoane nefamiliarizate cu jargonul de specialitate, iar evaluatorul/auditorul extern să poata înțelege cu ușurință aplicația, semnificația domeniului de lucru, de ce crede beneficiarul că are nevoie de un un anumit tip de formare, de ce s-a ales o anumita organizație-gazdă sau o persoană de contact etc. Chiar dacă merg doi sau mai mulți colegi în aceeași perioadă, la același partener și participă la aceleași activități, fiecare beneficiar va redacta personal planul de lucru.

Simpla vizitare a universității, a bibliotecii, a laboratoarelor, fără a menționa legătura cu activitatea de la UBB, nu poate fi considerată o activitate de formare/perfecționare.

Conținutul programului de predare trebuie, de asemenea, detaliat, nu doar trecut numele cursului/modulului.

Detalii: https://cci.ubbcluj.ro/erasmus/outgoing-staff-training-mobility/

Ce conține dosarul de selecție:

  1. fișa de candidatură (a se vedea documentele atașate)

  2. CV-ul actualizat

  3. o scrisoare de motivație

  4. o declarație de respectare a obligațiilor contractuale (a se vedea documentele atașate)

Pe fișa de candidatură se pot trece mai multe opțiuni, maximum 8 prevede documentul. Însă:

1 mobilitate solicitată = 1 fișă de candidatură. Deci, în cazul în care candidați la mai multe universități sau tipuri de mobilitate, trebuie să depuneți mai multe dosare.

Grila de evaluare pe care comisia de selecție o va folosi în evaluarea dosarelor de candidatură:

 

30%  – prioritate pentru candidatul care nu a mai beneficiat de mobilitate Erasmus;

20% – motivarea din fișa de candidatură;

20% – rezultatele obținute și implementate din mobilitățile Erasmus anterioare;

20% – scrisoarea de motivare care susţine actuala candidatura;

10% – posibilitatea ca experiența candidatului se va întoarce către facultate și vor fi concretizate rezultatele.

Transmiterea eventualelor contestații, în format electronic, prin formularul de mai jos: până în 07.11.2025, ora 12:00. Mulțumim!

Rezultate etapa 2

Stimați profesori, pentru eficientizarea înscrierii și a procesării dosarelor, începând din acest an universitar, înscrierea în programul Erasmus nu se va mai face pe email, ci exclusiv prin formularul Google de mai jos.

Pentru a vă completa formularul și a vă înscrie, nu aveți nevoie de adresă de Gmail.

Acceptăm doar dosare sub forma unui singur PDF, care să conțină toate documentele solicitate. În cazul în care nu ați mai realizat un singur document PDF, până acum, vă recomandăm să salvați toate documentele în PDF și să utilizați funcția merge PDF de pe această platformă gratuită.

Mulțumim!

Cine poate participa

Pot participa la mobilități toți angajații care au semnat cu UBB un contract de munca, perioada nedeterminată sau determinată, cu funcția de bază în cadrul facultății care organizeaza selecția sau angajați cu funcția de bază la anumite departamente administrative din UBB care predau în cadrul acestei facultăți.

 

Cei care sunt cu contract perioadă determinată pot participa NUMAI dupa semnarea CM de către ambele părți, iar mobilitatea (și implicit revenirea la UBB și finalizarea deconturilor) trebuie să aibă loc în timpul perioadei contractuale – de exemplu, contractul se finalizează la 30 iunie 2025, angajatul revine din mobilitate și finalizează deconturile până în 29 iunie 2025. Pot candida și cadre didactice care s-au pensionat, dar care au păstrat cu universitatea o relație contractuală de muncă; sau cadre didactice asociate.

Calendarul selecției ERASMUS+ cadre didactice, sesiunea ianuarie 2025 (etapa a II-a)

16.01.2025: Afișarea anunțului de selecție;

16.01.2025 – 26.01.2025 (15:00 p.m.): Transmiterea, în format electronic, a dosarelor de candidatură, prin formularul de înscriere Google;

28.01.2025: Comunicarea rezultatelor preliminare ale procesului de selecție;

29.01.2025: Transmiterea, până la ora 12:00, a eventualelor contestații, în format electronic, printr-un formular care se va publica în data de 28.01.2025.

30.01.2025: Comunicarea rezultatelor finale, după contestații, ale procesului de selecție.

Ce conține dosarul de selecție:

  1. fișa de candidatură (a se vedea documentele atașate)

  2. CV-ul actualizat

  3. o scrisoare de motivație

  4. o declarație de respectare a obligațiilor contractuale (a se vedea documentele atașate)

Pe fișa de candidatură se pot trece mai multe opțiuni, maximum 8 prevede documentul. Însă:

1 mobilitate solicitată = 1 fișă de candidatură. Deci, în cazul în care candidați la mai multe universități sau tipuri de mobilitate, trebuie să depuneți mai multe dosare.

Grila de evaluare pe care comisia de selecție o va folosi în evaluarea dosarelor de candidatură:

30%  – prioritate pentru candidatul care nu a mai beneficiat de mobilitate Erasmus;

20% – motivarea din fișa de candidatură;

20% – rezultatele obținute și implementate din mobilitățile Erasmus anterioare;

20% – scrisoarea de motivare care susţine actuala candidatura;

10% – posibilitatea ca experiența candidatului se va întoarce către facultate și vor fi concretizate rezultatele.

Acest site folosește cookie-uri pentru a vă oferi o experiență optimă de navigare. Unele sunt esențiale, altele ne ajută să îmbunătățim funcționarea site-ului. Continuarea navigării implică acceptarea acestora. Detalii în Politica de utilizare a cookie-urilor.
Accept
Respinge
Privacy Policy