Ultima actualizare: 9 iulie 2025
Atenție! Adeverința se emite în 3 zile lucrătoare pentru studenții activi. În cazul absolvenților, deoarece este caz de arhivă, adeverința durează minimum 5 zile lucrătoare.
Solicitările prin e-mail nu se mai iau în considerare.
NU SE MAI EMIT ADEVERINȚE PENTRU:
CAS și medic de familie, privind calitatea de student pentru asigurare (datele se trimit instituțional, iar medicii pot verifica în baza de date CAS);
subvenții de cazare (pentru verificarea eligibilității dosarului, se contactează doamna secretar șef Claudia Botezatu);
PENTRU STUDENȚI
CERERI care se depun în perioada 10 – 25 iulie 2025:
– prelungire studii;
– retragere de la studii;
– întrerupere de studii;
– revenire din întrerupere de studii;
– reînmatricularea la studii.
Vă rugăm să contactați, mai întâi, secretara responsabil de specializarea principală (A) pentru oricare dintre cererile de mai sus. Mulțumim!
ATENȚIE! OBSERVAȚII IMPORTANTE!!!
Cererile de reînmatriculare se depun:
– în cazul neacumulării celor 30 de credite necesare promovării anului de studiu, pentru neachitarea taxei de școlarizare sau a examenelor audiente,
– în cazul în care se dorește reînmatriculare în prelungire studii după o prealabilă exmatriculare.
Se va achita taxa de reînmatriculare (an 2, an 3 și prelungire studii) – 300 lei – pentru an universitar 2025-2026.
Perioada maximă de prelungire de studii este de 3 ani universitari (NIVEL LICENŢĂ)/2 ani universitari (NIVEL MASTER), după care studentul va fi exmatriculat definitiv.
Pentru recunoașterea notelor obținute anterior, trebuie să contactați profesorul titular de curs.
PENTRU ABSOLVENȚII ÎN SITUAȚIE DE PENSIONARE
Atenție! Cererea este valabilă DOAR la Facultatea de Litere, Universitatea Babeș-Bolyai Cluj-Napoca și trebuie depusă doar de absolvenți ai acestei facultăți.
În perioada verii, emiterea acestor documente poate dura mai multe zile lucrătoare.
Emitere foi matricole
Toate cererile de eliberare a suplimentelor la diploma de licență (foi matricole) necesită minimum 5 zile lucrătoare de procesare și se ridică de la Direcția Acte Studii UBB, pe bază de programare.
Prezentul formular li se adresează studenților la regim taxă, care solicită reducerea taxei de școlarizare pentru anul 2025-2026 (nu plătesc rata 4). Studenții trebuie să fie înscriși, în paralel, la un alt program de studiu din UBB sau să fie absolvenți ai unei alte facultăți UBB.
Documente doveditoare obligatorii, care se încarcă într-un singur PDF:
– cerere;
– adeverință de student de la celălalt program de studiu, emisă în perioada perioada 29 septembrie – 10 octombrie 2025, care să conțină textul: „Adeverința se eliberează pentru a-i servi la reducerea de taxă. Studentul/-a nu are debite restante în raport cu UBB.”;
sau (doar pentru absolvenți ai unei alte facultăți din UBB)
– pentru absolvenți, copie după diplomă licență/copie după adev. de absolvent fără licență/copie după adev. licențiat de la cealaltă facultate;
– declarație pe proprie răspundere cum că nu este beneficiarul unei alte reduceri similare, concomitent, în cadrul unui alt program de studii din UBB.
Formularul de restituire este doar pentru studenții care au achitat o taxă eronat. Pentru acest lucru, aceștia i se adresează obligatoriu secretarei specializării principale (A).