Cereri – Formulare – Adeverinte – Anunțuri

Ultima actualizare: 9 iulie 2025

Dragi solicitanți, pentru a găsi cererea corespunzătoare solicitării dumneavoastră, vă rugăm să accesați categoria în care vă încadrați, prin click pe meniul albastru de mai jos.

ATENȚIE!!! Cererile importante (reînmatriculare, revenire din întrerupere de studii, întrerupere de studii etc.) și cererile de cazare se depun în perioada 10 iulie 2025 – 25 iulie 2025, ora 14:00. Pentru depunere, dați click pe secțiunea corespunzătoare de mai jos! 

Candidații care depun cerere de cazare pe motiv social/medical vor avea formular special dedicat pentru acest lucru în luna septembrie 2025.

Dragi studenți, adeverințele de student nu se mai emit pe loc, ci în aproximativ 3 zile lucrătoare de la data solicitării. Acestea trebuie solicitate exclusiv prin formularul de mai jos. Mulțumim!

Atenție! Adeverința se emite în 3 zile lucrătoare pentru studenții activi. În cazul absolvenților, deoarece este caz de arhivă, adeverința durează minimum 5 zile lucrătoare.

Solicitările prin e-mail nu se mai iau în considerare.

NU SE MAI EMIT ADEVERINȚE PENTRU: 

  • CAS și medic de familie, privind calitatea de student pentru asigurare (datele se trimit instituțional, iar medicii pot verifica în baza de date CAS);

  • subvenții de cazare (pentru verificarea eligibilității dosarului, se contactează doamna secretar șef Claudia Botezatu);

PENTRU STUDENȚI

CERERI care se depun în perioada 10 – 25 iulie 2025:

– prelungire studii;

– retragere de la studii;

– întrerupere de studii;

– revenire din întrerupere de studii;

– reînmatricularea la studii.

Vă rugăm să contactați, mai întâi, secretara responsabil de specializarea principală (A) pentru oricare dintre cererile de mai sus. Mulțumim!

ATENȚIE! OBSERVAȚII IMPORTANTE!!!

Cererile de reînmatriculare se depun:

– în cazul neacumulării celor 30 de credite necesare promovării anului de studiu, pentru neachitarea taxei de școlarizare sau a examenelor audiente,

– în cazul în care se dorește reînmatriculare în prelungire studii după o prealabilă exmatriculare.

Se va achita taxa de reînmatriculare (an 2, an 3 și prelungire studii) – 300 lei – pentru an universitar 2025-2026.

Perioada maximă de prelungire de studii este de 3 ani universitari (NIVEL LICENŢĂ)/2 ani universitari (NIVEL MASTER), după care studentul va fi exmatriculat definitiv.

Pentru recunoașterea notelor obținute anterior, trebuie să contactați profesorul titular de curs.

Dragi studenți, toate cererile de cazare în cămin pentru anul 2025-2026 se depun exclusiv prin completarea formularului de mai jos. 

Perioadă depunere: 10 iulie 2025 – 25 iulie 2025, ora 14:00.

Candidații admiși la sesiunile de admitere iulie – septembrie 2025, care vor fi în anul 1 de studiu (licență, master sau doctorat) în anul 2025-2026, vor depune cererea de cazare pe platforma de admitere la etapa de confirmare a locului.

PENTRU ABSOLVENȚII ÎN SITUAȚIE DE PENSIONARE

Atenție! Cererea este valabilă DOAR la Facultatea de Litere, Universitatea Babeș-Bolyai Cluj-Napoca și trebuie depusă doar de absolvenți ai acestei facultăți.

În perioada verii, emiterea acestor documente poate dura mai multe zile lucrătoare.

Emitere foi matricole

Toate cererile de eliberare a suplimentelor la diploma de licență (foi matricole) necesită minimum 5 zile lucrătoare de procesare și se ridică de la Direcția Acte Studii UBB, pe bază de programare.

Prezentul formular li se adresează studenților la regim taxă, care solicită reducerea taxei de școlarizare pentru anul 2025-2026 (nu plătesc rata 4). Studenții trebuie să fie înscriși, în paralel, la un alt program de studiu din UBB sau să fie absolvenți ai unei alte facultăți UBB. 

Documente doveditoare obligatorii, care se încarcă într-un singur PDF: 

 cerere;

adeverință de student de la celălalt program de studiu, emisă în perioada perioada 29 septembrie – 10 octombrie 2025, care să conțină textul: „Adeverința se eliberează pentru a-i servi la reducerea de taxă. Studentul/-a nu are debite restante în raport cu UBB.”;

sau (doar pentru absolvenți ai unei alte facultăți din UBB)

– pentru absolvenți, copie după diplomă licență/copie după adev. de absolvent fără licență/copie după adev. licențiat de la cealaltă facultate;

– declarație pe proprie răspundere cum că nu este beneficiarul unei alte reduceri similare, concomitent, în cadrul unui alt program de studii din UBB.

Formularul de restituire este doar pentru studenții care au achitat o taxă eronat. Pentru acest lucru, aceștia i se adresează obligatoriu secretarei specializării principale (A). 

Acest site folosește cookie-uri pentru a vă oferi o experiență optimă de navigare. Unele sunt esențiale, altele ne ajută să îmbunătățim funcționarea site-ului. Continuarea navigării implică acceptarea acestora. Detalii în Politica de utilizare a cookie-urilor.
Accept
Respinge
Privacy Policy