Cereri – Formulare – Adeverinte – Anunțuri

Ultima actualizare: 30 septembrie 2025

Dragi solicitanți, pentru a găsi cererea corespunzătoare solicitării dumneavoastră, vă rugăm să accesați categoria în care vă încadrați, prin click pe meniul albastru de mai jos.

 

Dragi studenți, adeverințele de student nu se mai emit pe loc, ci în aproximativ 3 zile lucrătoare de la data solicitării. Acestea trebuie solicitate exclusiv prin formularul de mai jos. Mulțumim!

Atenție! Adeverința se emite în 3 zile lucrătoare pentru studenții activi. În cazul absolvenților, deoarece este caz de arhivă, adeverința durează minimum 5 zile lucrătoare.

Solicitările prin e-mail nu se mai iau în considerare.

NU SE MAI EMIT ADEVERINȚE PENTRU: 

  • CAS și medic de familie, privind calitatea de student pentru asigurare (datele se trimit instituțional, iar medicii pot verifica în baza de date CAS);

  • subvenții de cazare (pentru verificarea eligibilității dosarului, se contactează doamna secretar șef Claudia Botezatu);

Dragi studenți, vă invităm să consultați rezultatele cazării în cămine, etapa a II-a. Vă puteți caza începând din 30 septembrie 2025, între orele 8:00-16:00.

Prezentul formular li se adresează studenților la regim taxă, care solicită reducerea taxei de școlarizare pentru anul 2025-2026 (nu plătesc rata 4). Termen-limită depunere: 10 octombrie 2025, ora 13:00.

Studenții trebuie să fie înscriși, în paralel, la un alt program de studiu din UBB sau să fie absolvenți ai unei alte facultăți UBB. 

Documente doveditoare obligatorii, care se încarcă într-un singur PDF: 

 cerere;

– declarație pe proprie răspundere cum că nu este beneficiarul unei alte reduceri similare, concomitent, în cadrul unui alt program de studii din UBB

adeverință de student de la celălalt program de studiu, emisă în perioada perioada 29 septembrie – 10 octombrie 2025, care să conțină textul: „Adeverința se eliberează pentru a-i servi la reducerea de taxă. Studentul/-a nu are debite restante în raport cu UBB.”;

sau (doar pentru absolvenți ai unei alte facultăți din UBB)

– pentru absolvenți, copie după diplomă licență/copie după adev. de absolvent fără licență/copie după adev. licențiat de la cealaltă facultate.

ATENȚIE! Conform Regulamentului de taxe, și alte categorii beneficiază de reducere. Aceștia vor încărca toate documentele doveditoare în același formular de mai jos.

Regulamentul de taxe UBB:
Art. 9. Facultățile au libertatea de a aplica, la cerere, următoarele reduceri speciale ale taxelor (tarifelor) de școlarizare cu aprobarea prealabilă, de principiu, a Consiliului facultății: La ciclul licență – învățământ cu frecvență și ID și ciclul masterat – învățământ cu frecvență, învățământ cu frecvență redusă și la ciclul doctorat: 
a. reducerea de 25% din cuantumul taxei de școlarizare pentru membri ai aceleiași familii (șoți, părinți, copii sau frați/surori) având calitatea de studenți în cadrul facultății, în programe de studii de nivel licență şi/sau masterat şi/sau doctorat, cu condiția ca fiecare să aibă achitate primele doua rate aferente taxei de școlarizare; 
b. scutire de taxă (reducere de 100%) pentru orfanii de ambii părinți care nu au împlinit vârsta de 35 de ani şi cu venit net mai mic decât salariul minim net pe economie; 
c. scutire de taxă (reducere de 100%) pentru studenții care beneficiază de măsura de protecție specială a plasamentului în oricare dintre formele prevăzute de Legea nr. 272/2004 și care nu au împlinit vârsta de 35 de ani; 
d. reducere de 50% pentru studenții cu handicap grav şi accentuat, în baza documentelor medicale prezentate; 
e. reducerea de 50% din cuantumul taxei de școlarizare pentru orfanii de un părinte care nu au împlinit vârsta de 35 de ani şi cu venit net mai mic decât salariul minim net pe economie. Aceștia trebuie să încarce documente doveditoare.

 

Vă rugăm să contactați, mai întâi, secretara responsabil de specializarea principală (A) pentru oricare dintre cererile de mai sus. Mulțumim!

ATENȚIE! OBSERVAȚII IMPORTANTE!!!

Cererile de reînmatriculare se depun:

– în cazul neacumulării celor 30 de credite necesare promovării anului de studiu, pentru neachitarea taxei de școlarizare sau a examenelor audiente,

– în cazul în care se dorește reînmatriculare în prelungire studii după o prealabilă exmatriculare.

Se va achita taxa de reînmatriculare (an 2, an 3 și prelungire studii) – 300 lei – pentru an universitar 2025-2026.

Perioada maximă de prelungire de studii este de 3 ani universitari (NIVEL LICENŢĂ)/2 ani universitari (NIVEL MASTER), după care studentul va fi exmatriculat definitiv.

Pentru recunoașterea notelor obținute anterior, trebuie să contactați profesorul titular de curs.

PENTRU ABSOLVENȚII ÎN SITUAȚIE DE PENSIONARE

Atenție! Cererea este valabilă DOAR la Facultatea de Litere, Universitatea Babeș-Bolyai Cluj-Napoca și trebuie depusă doar de absolvenți ai acestei facultăți.

În perioada verii, emiterea acestor documente poate dura mai multe zile lucrătoare.

Emitere foi matricole

Toate cererile de eliberare a suplimentelor la diploma de licență (foi matricole) necesită minimum 5 zile lucrătoare de procesare și se ridică de la Direcția Acte Studii UBB, pe bază de programare.

Formularul de restituire este doar pentru studenții care au achitat o taxă eronat. Pentru acest lucru, aceștia i se adresează obligatoriu secretarei specializării principale (A). 

Acest site folosește cookie-uri pentru a vă oferi o experiență optimă de navigare. Unele sunt esențiale, altele ne ajută să îmbunătățim funcționarea site-ului. Continuarea navigării implică acceptarea acestora. Detalii în Politica de utilizare a cookie-urilor.
Accept
Respinge
Privacy Policy