Cristina Nona Felea

Conf. univ. dr. Cristina Felea
Departamentul de limbi străine specializate
Domenii de interes:
- Integrarea tehnologiei Web 2.0 în predare
Biography
Ca membră a Departamentului de Limbi Străine Specializate (din 1995), am o experiență bogată în domeniul predării limbii engleze pentru scopuri academice și specifice la nivel licență și master. Am fost implicată activ în dezvoltarea curriculară și a materialelor de studiu adaptate nevoilor tot mai diverse ale studenților. În prezent, interesele mele didactice și de cercetare sunt axate pe integrarea tehnologiei Web 2.0 în predare, pe construirea unui mediu de învățare mixt (blended learning) pentru a răspunde unei mari varietăți de cerințe și nevoi specifice. Colaborarea cu conf. dr. Liana Stanca (Facultatea de Studii Economice și Gestiunea Afacerilor, UBB), specialistă în IT și statistică, s-a concretizat în abordări multi- și trans-disciplinare ce acoperă domenii precum didactica limbilor specializate, e-learning, statistică, psihologia învățării, competențe de învățare, etc.
Articolele prezentate la conferințe naționale și internaționale (DLSS-Dinamica Limbajelor Specializate, eLSE, ICWL, Quest-ASE), publicate în reviste de specialitate din țară și străinătate (Revista de Informatică Socială, Caietele Echinox, Studia Universitatis Philologia, Springer Lecture Notes, Springer, etc), precum și participarea la proiecte naționale și internaționale (Autodidact, ClipFlair, etc.) sunt dovada preocupării mele constante pentru deschiderea către domenii de interes actual cum ar fi rolul și impactul social al tehnologiei și al noilor media în educație și cercetare. În acest sens, pe termen scurt și mediu, îmi propun să particip la configurarea și construirea unor module de studiu opționale care să ofere competențele de bază pentru recunoașterea, evaluarea critică, crearea și reconfigurarea diverselor medii de informare și cunoaștere.
Cu o formare academică în limba și literatura americană (doctorat intitulat The Beat Generation and the Postmodernist Breakthrough), am tradus autori semnificativi precum Henry Miller, Jack Kerouac și Peter Beagle. Ca traducător autorizat de Ministerul de Justiție, am tradus și texte specializate din domenii diverse (administrativ, academic, tehnic).
Publications
– Felea, C. (2012). The Beat Literary Movement and the Postmodernist Breakthrough. Cluj-Napoca: Eikon.
– Felea, C. (2013). Blended Learning and ICT Integration. The Case for Babes-Bolyai University. Studia UBB Philologia, LVIII, pp.7-22.
– Felea C. (2014), Understanding New Learners and Reconsidering Learning Pathways: Teaching and Researching English for Specific Purposes in Romanian Higher Education, în New Trends in Language Didactics/Noi orientari in predarea limbilor straine. Cluj-Napoca: Presa Universitara Clujeana. Editor: Cristina Varga, pp. 31-44
– Stanca L.M., Felea C. (2016), Student Engagement Pattern in Wiki-and Moodle-Based Learning Environments—A Case Study on Romania. ICWL 2016, State-of-the-Art and Future Directions of Smart Learning. Springer Singapore, Editors: Chiu, D.K.W., Marenzi, I., Nanni, U., Spaniol, M., Temperini, M., pp. 165-171
– Stanca L.M., Felea C. (2015), Students’ Perception and Expectations of Educational Uses of Wikis and Facebook for Learning English for Academic Purposes – A Pilot Study. The 11th International Conference eLearning & Software for Education. Bucharest: Carol I NDU Publishing House. Editor: Ion Roceanu, 2066 – 8821, pp. 422-429
– Felea C., Stanca L. M. (2014). Wiki Tools in Teaching English for Specific (Academic) Purposes – Improving Students’ Participation. ICWL, 11th International Conference, Sinaia, Romania, September 2-4, 2012. Springer Berlin Heidelberg. Editors: Dickson K. W. Chiu, Minhong Wang, Elvira Popescu, Qing Li, Rynson Lau, pp.. 241-250
– Felea, C., Stanca, L. (2011). Wikis in teaching English for Academic Purposes – Engaging Romanian Students in a 21st Century Learning Environment, The 7th International Scientific Conference, eLSE, elearning and Software for Education, April 28-29. Bucharest: Editura Universitara, pp. 460-467.
– Felea, C., Stanca, L. (2010). Wiki Tools and English for Academic Purposes-Fostering Collaborative and Autonomous Learning in Higher Education. Revista de Informatica Sociala, 2010, pp.55-65