Antonela Arieșan

Asist. univ. drd. Antonela Arieșan
Departamentul de limbă, cultură și civilizație românească
Domenii de interes:
- Româna ca limbă străină
- Didactica
Biography
Antonela Arieșan este asistent drd. la Departamentul de limbă, cultură și civilizație românească de la Facultatea de Litere, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. Munca sa de cercetare se axează asupra aceluiași domeniu, româna ca limbă străină (RLS). Astfel, a publicat studii și materiale didactice în domeniul predării și evaluării RLS, în special, studii asupra vocabularului RLS. Antonela Arieșan a fost membru în mai multe proiecte, precum: proiectul POSDRU/87/1.3/S/63909 Perfectionarea cadrelor didactice din invatamantul preuniversitar care predau limba romana minoritatilor nationale (RLNM), proiectul POSDRU/157/1.3/S/133900 Perfecționarea cadrelor didactice care predau limba română în învățământul preuniversitar în evaluarea competențelor de comunicare ale elevilor (EVRO) și proiectul POSDRU/156/1.2/G/133681 e-Learning eficient, Individualizat și Adaptiv pentru învățământ la distanță (e-LIADA).
În prezent, este doctorand la UBB, cu tema „Inventarul lexical al limbii române ca limbă străină (RLS). O propunere de clasificare pe niveluri de competență lingvistică”.
Publications
Publicații relevante:
1. Suciu Antonela-Carmen, 2011, Strategii de predare a competenței lingvistice (lexic, fonologie, morfologie și sintaxă) – Gramatică și vocabular, în Procesul de predare-învățare a RLNM la ciclul primar (P1), Coordonatori: Elena Platon, Diana-Viorela Burlacu, Ioana Sonea, Cluj-Napoca, Editura Casa Cărții de Știință, p. 81-98.
2. Arieşan Antonela, 2014, Inventarul lexical al românei ca limbă străină – Propunere de cercetare, în 40 de ani de limba română ca limbă străină la UBB, Elena Platon, Antonela Arieşan (eds.), Cluj Napoca, Editura Casa Cărţii de Ştiinţă, p. 241-251.
3. Platon Elena (coord.), Arieșan Antonela, Fodor Luminița, 2015, Limba română – Evaluarea competenței lingvistice la ciclul primar (EVRO – P5), Cluj-Napoca, Editura Casa Cărții de Știință, ISBN 978-606-17-0695-2.
4. Arieșan Antonela, 2015, Observații asupra utilității inventarelor lexicale în Ionuț Pomian (coord.), Nicolae Mocanu (ed.), Înspre și dinspre Cluj. Contribuții lingvistice – Omagiu profesorului G. G. Neamțu la 70 de ani, Cluj-Napoca, Editura Scriptor și Editura Argonaut, p. 54-61.
5. Arieşan Antonela, Vasiu Lavinia-Iunia, 2016, Despre necesitatea unui Corpus al vorbitorilor nonnativi pentru Româna ca limbă străină – On the Necessity of a Learner Corpus – Romanian as a Foreign Language (RFL), în Globalization and National Identity. Studies on the Strategies of Intercultural Dialogue, ed. Iulian Boldea, Arhipelag XXI, Târgu Mureş, ISBN 978-606-8624-03-7.
6. Arieşan Antonela, Vasiu Lavinia-Iunia, 2016, Corectarea greșelilor. Studiu de caz: activitățile de vorbire în Româna ca limbă străină (RLS) – Error Correction. Case Study: Romanian as a Foreign Language (RFL) Speaking Activities, în WLC 2016 – World LUMEN Congress. Logos Universality Mentality Education Novelty 2016 LUMEN 15th Anniversary Edition, Volume XV, p. 77- 85, The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS, e-ISSN: 2357-1330 (coord. Antonio SANDU, Tomita CIULEI & Ana FRUNZA).
7. Arieșan Antonela, 2017, Procesul de stabilire a timpilor necesari pentru examenele A1-B2 de RLS – The process of setting the time for A1-B2 RFL exams în Studia UBB Philologia, LXII, 2, 2017, p. 139-152.
8. Vîlcu Dina, Arieșan Antonela, Vasiu Lavinia-Iunia, 2017, Utilitatea producțiilor studenților în refacerea grilelor de evaluare a producțiilor scrise. Studiu de caz – The use of test taker productions în redesigning writing assessment grids. A corpus based study, în ALTE (2017). Learning and Assessment: Making the Connections – Proceedings of the ALTE 6th International Conference, 3-5 May 2017, p. 112-117.
Teaching
Antonela Arieșan predă și evaluează limba română ca limbă străină (limbaj general, nivelurile A1-B2, și limbaj specializat – limbaj medical) în cadrul programului de An pregătitor. În același timp, face parte, împreună cu colegele de la departamentul său, dintr-un colectiv de elaborare a materialelor de predare a românei ca limbă străină.