Bianca Bretan

Lect. univ. dr. Bianca Bretan
Departamentul de Limbi Străine Specializate
Domenii de interes:
- Limba engleză ca limbă străină
- Didactica
Biography
Bianca Doris Bretan este lector al Facultăţii de Litere din cadrul Universităţii „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca. A participat la mai multe proiecte care au avut ca scop dezvoltarea carierelor profesorilor și este autorul mai multor articole şi studii din domeniul limbii engleze ca limbă străină.
Publications
LISTA LUCRĂRILOR PUBLICATE
Studii în volume:
1. Tendinţe actuale în predarea limbii engleze în şcoala românească, în vol. Direcţii actuale în didactica disciplinelor socio-umane, Ed. Argonaut, Cluj-Napoca, 2006, pp. 107-119.
2. Metode de activare a studenţilor în cadrul prelegerilor, în vol. Didactica universitară, Ed. Argonaut, Cluj-Napoca, 2006, pp. 77-82.
3. Aspecte ale predării centrate pe student: comentarii asupra reacţiei studenţilor în vol. Tradiţii, valori şi perspective în ştiinţele educaţiei, Ed. Casa Cărţii de Ştiinţă, Cluj-Napoca, 2008, pp.252-253.
4. Consideraţii privind motivarea elevilor, în vol. Modernism şi conservatorism în didactica disciplinelor socio-umane, Ed. Casa Cărţii de Ştiinţă, Cluj-Napoca, 2008, pp.52-57.
5. Învăţând engleza cu sau fără lacrimi, în vol. De la victorianism la postmodernism, coord. M.Mudure, Ed. Presa Universitară Clujeană, 2013, pp. 20-30.
6. (coautor Muresan Cristina Andrada), Teaching Practice Portfolio for Student Teachers of English and Its Benefits for Pre-service Teacher Training, Ed. Casa Cărţii de Ştiinţă, 2016, pp. 75-82.
7. (coautor Muresan Cristina Andrada), Considerations on Needs Analysis in ESP Teaching. A Case Study, U.T.PRESS, 2016, pp. 27-35.
Cărţi publicate în edituri recunoscute:
1. Istoria presei sioniste de limba română în perioada 1897-1938, Presa Universitară Clujană, Cluj-Napoca , 2010, 269 p.
Manuale de uz didactic publicate in edituri recunoscute:
1. Teaching Practice Kit, ghid de practică pedagogică, Napoca Star, Cluj-Napoca, 2005, 70 p.
2. (coautor Petruş Raluca), Pre-service Teaching Practice Kit, ghid de practică pedagogică, , Casa Cărţii de Ştiinţă, Cluj-Napoca, 2013, 99 p.
Articole:
1. Integrating Language Work and Other Subjects in the Primary Classroom – în Studia nr.1/1999, seria Psychologia-Pedagogia, pp. 193-196
2. Teachers as Learners: Ways of Professional Development – în rev. Romance nr.12/nov. 1999, pg. 21
3. Proiectele realizate de elevi – o modalitate de stimulare a creativităţii – în Buletinul Ştiinţific al Universităţii de Nord, Baia-Mare, seria A, fascicola Pedagogie-Metodică, vol.11, pp. 120-125, 2001
4. Using Computer Assisted English Language Learning in the Classroom – în Studia nr.1/2001, seria Psychologia-Pedagogia, pp. 73-77
5. Beyond Using Role-play as a Classroom Speaking Activity – în Studia nr. 1/2003, seria Psychologia-Pedagogia, pp. 137-140
6. Using Projects as Homework: a different kind of assessment – în Studia nr. 1/2003, seria Psychologia-Pedagogia, pp. 115-118
7. Jocul de rol, revista Tribuna nr.41, pg. 2, 2004
8. Ipostaze ale formării continue a cadrelor didactice- Anuarul IPD nr.1/2006, Presa Universitară Clujeană, pp.111-117.
9. Learning How to Learn: About Learner Autonomy –Studia nr.1/2007, seria Psychologia-Pedagogia, pp. 137-143.
10. Learner Motivation: some standpoints, în Studia nr.1/2008 seria Psychologia-Pedagogia, pp. 117-125.
11. Perspectives on Pre-service Training: a report on a new assessment tool- în Educaţia 21/2009, pp. 101-107.
12. The Romanian Zionist press between the Great Union and 1938, Transylvanian Review, vol. XX, Supplement no.1,2011, pp. 133-140.
13. Zionism and Gender Awareness:a Case Study of Jewish Women in Pre-War Romania, Central & Eastern European Academic Source, http://www.library.coleurop.pl/documents/e5h-coverage.pdf, Studia Philologia, 2015, pp.7-14
14. CLIL Teaching: a History Lesson Framework, Central & Eastern European Academic Source, http://www.library.coleurop.pl/documents/e5h-coverage.pdf, Studia Philologia, 2015, pp.77-87
Teaching
Bianca Doris Bretan predă, actualmente, cursuri practice de limba engleză specializată pentru drept. În calitate de profesor formator a predat timp de mai mulţi ani cursuri şi seminarii studenţilor înscrişi la modulul pedagogic.