Vlad-Georgian Mezei

Asist. univ. dr. Vlad-Georgian Mezei
Departamentul de limbi străine specializate
Domenii de interes:
- Didactica limbii engleze
Biography
Activitatea mea profesională se desfăşoară ȋn jurul a două domenii majore de interes: predarea şi evaluarea limbii engleze cu scopuri academice specifice şi analiza textului literar.
Interesul pentru didactica limbii engleze este strâns legat de cursul practic de limbaj de specialitate pe care ȋl predau. Observaţiile rezultate din activitatea mea didactică şi sugestiile studenţilor s-au concretizat atât prin crearea de suporturi de curs aferente cursului practic cât şi prin publicarea unor articole despre metodologia predării vocabularului de specialitate şi a scrierii academice, despre utilizarea analogiei ȋn scopul facilitării ȋnţelegerii unor aspecte gramaticale specifice limbii engleze şi despre utilitatea proiectului semestrial ca instrument de ȋnvăţare şi evaluare.
În ceea ce priveşte analiza textului literar, mă preocupă ȋn special studiul reprezentărilor corpului femeii ȋn opera scriitoarei belgiene Jacqueline Harpman. Teza mea de doctorat şi articolele publicate pe tema reprezentărilor corporale abordează aspecte precum construcţia socială a corpului feminin, condiţie feminină şi sexualitate, trăire corporală şi sens, corp şi privire şi mijloace lingvistice aluzive şi analogice utilizate pentru reprezentarea diverselor aspecte corporale ȋn text.
Publications
Articole
„L’imagerie du corps malade chez Jacqueline Harpman et Anne François”, in Rodica Lascu-Pop (sous la direction de) Randonnées francophones. Minilectures en contexte, Cluj-Napoca, Casa Cărţii de Ştiinţă, colecţia Belgica.ro, 2007, pp. 58-73.
„Construction sociale en creux du corps féminin dans Orlanda et Moi qui n’ai pas connu les hommes de Jacqueline Harpman”, in Studia Universitatis Babeş-Bolyai, seria Philologia, anul LIII, nr. 4, 2008, pp. 125-134.
„Teaching English to Students in Physical Education and Sport”, in Dinamica Limbajelor de Specialitate, Cluj-Napoca, Casa Cărţii de Ştiinţă, 2009, pp. 94-99.
„Teaching Vocabulary to Students in Physical Education and Sport”, in Dinamica Limbajelor de Specialitate, Cluj-Napoca, Napoca Star, 2011, pp. 135-140.
„Reprezentări corporale analogice la Jacqueline Harpman”, in Verso, anul 7, nr. 105, aprilie 2012, pp. 20-22.
„Construction sociale du corps féminin chez Jacqueline Harpman”, in Studia Universitatis Babeş-Bolyai, seria Philologia, anul LVIII, nr. 2, 2013, pp. 239-249.
„Vécu corporel et sens dans Moi qui n’ai pas connu les hommes et Récit de la dernière année de Jacqueline Harpman”, in Annales Universitatis Apulensis, Series Philologica, 15, tom 2, 2014, pp. 73-81.
„Corps et regard chez Jacqueline Harpman”, in Studii de diversitate culturală şi limbaje de specialitate, Cluj-Napoca, Casa Cărţii de Știinţă, 2014, pp. 271-280.
„Condition féminine et sexualité chez Jacqueline Harpman”, in Studia Universitatis Babeş-Bolyai, seria Philologia, anul LX, nr. 2, 2015, pp. 181-192.
„Les représentations corporelles allusives de Jacqueline Harpman”, in Annales Universitatis Apulensis, Series Philologica, 16, tom 2, 2015, pp. 71-81.
„Using Project Work for Teaching ESP to Students in Physical Education and Sport and Kinesitherapy”, in Diversitate culturală şi plurilingvism, Series: Languages for Specific Purposes, vol. 16, nr. 3, 2016, pp. 49-58.
„Using Analogies in Teaching English as a Foreign Language”, in Dinamica Limbajelor de Specialitate. Tehnici şi Strategii Inovatoare, Cluj-Napoca, Casa Cărţii de Știinţă, 2016, pp. 80-89.
„L’imagerie analogique du corps imaginaire chez Jacqueline Harpman”, in Annales Universitatis Apulensis, Series Philologica, 17, tom 2, 2016, pp. 49-60.
Interviuri
„Corps féminin et texte chez Jacqueline Harpman”, in Dialogues francophones, nr. 14, 2008, pp. 215-221.
Cărţi
English. B2-C1, Cluj, Echinox, 2009. (coautor)
Teste de competenţă lingvistică pentru accesul în examenul de licenţă, Cluj, Presa Universitară Clujeană, 2010. (coautor)